کد خبر : 181
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

تجلیل از مادران سه شهید گیلانی

تجلیل از مادران سه شهید گیلانی

به گزارش پویشگران گیل: مراسم نکوداشت مادران سه شهید استان گیلان(شهیدان امام پناهی و یوسفی)، با حضور خادمین حرم رضوی و پرچم حرم امام رضا(ع) و مردم مومن و ولایتمدار برگزار و عطر آگین شد. مهدی فضائلی،عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلان در تالار مرکزی

به گزارش پویشگران گیل:
مراسم نکوداشت مادران سه شهید استان گیلان(شهیدان امام پناهی و یوسفی)، با حضور خادمین حرم رضوی و پرچم حرم امام رضا(ع) و مردم مومن و ولایتمدار برگزار و عطر آگین شد.
مهدی فضائلی،عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد به بی توجه‌ای به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت:محسوس و ملموس بودن مشکلات اقتصادی، ما را از توجه به فرهنگ باز داشته است.
وی با بیان اینکه، اگر قطعا فرهنگ ما به فرهنگ اصیل و ناب ایرانی-اسلامی نزدیک تر شود، بخش مهمی از مسائل اقتصادی رفع خواهد شد گفت: با انقلاب اسلامی مفاهیم ارزشمندی برای ما احیا شد که تا قبل از آن، با آنها بیگانه بودیم.
فضائلی به انس و الفتی که جامعه بعد از انقلاب با مقوله «جهاد» پیدا کرد اشاره و افزود:این واژه را فقط در صدر اسلام و اصحاب پیامبر(ص) جست و جو می‌کردیم.
وی تصریح کرد: جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت از دیگر واژگانی هستند که پس از انقلاب احیا شدند و در ادبیات ما تکرار شد.
فضائلی افزود:این ادبیات تا قبل از انقلاب در زندگی فردی و اجتماعی ما معنا و مفهوم نداشت، اما نهضت امام خمینی(ه)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به احیا و بازسازی این واژه ها کمک کرد و اینگونه بود که بسیاری از رزمندگان از دورترین روستاها به جبهه رفتند و به شهادت رسیدند.
وی اذعان کرد: احیای این مفاهیم ارزشمند دارای ارتباط مستقیم با رشد معنوی کشور دارد و جامعه‌ای که با مفهوم شهید و شهادت آشنا باشد هرگز در مقابل تهدیدات دشمن کم نیاورده و تن به سازش نمی دهد.
فضائلی اظهار کرد: مادر شهید بودن، پدر شهید بودن، خواهر و یا برادر شهید بودن معنای ارزشمندی است که در وصف نمی گنجد.
وی بیان کرد:اگر چه فکر کردن به از دست دادن فرزند و هر عزیزی سخت است اما این مادران و پدران شهدا مانند کوه استوار، مقاوم و صبور هستند و تاکید رهبری بر دیدارهای متعدد خانواده های شهدا حاوی این پیام مهم است که «اغلب مادران شهدا مقاوم‌تر و صبورتر از پدران شهدا هستند».
فضائلی همچنین، دستاورد مقاومت را عزت و پیامد سازش را ذلت دانست و ادامه داد: عمق راهبردی جمهوری اسلامی از منطقه فراتر رفته و شکل گیری جبهه مقاومت از قطره قطره خون شهدا و لحظه لحظه صبر و مقاومت خانواده های شهدا جان گرفته است.
وی گفت:دشمن همواره در تلاش است تا مفهوم جهاد، مقاومت، شهادت و… در جامعه ایرانی-اسلامی ما ضعیف شود و از ذهن، دل و روح آحاد جامعه به ویژه جوانان ما بیرون رود و همین برگزاری یادواره‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنان و صیانت از آرمان ها، از ارزش ها پاسداری می کند و باعث زنده ماندن و عمیق‌تر شدن آنها میشود
فضائلی خاطر نشان کرد: مردم زمینه ساز شکل گیری نظام و تداوم آن هستند و مسئولین در این نظام اسلامی، خدمتگزار مردم می باشند لذا باید همپاره با مردم ارتباط داشته باشند و از کارشان گره گشایی کنند.
استان گیلان، ۱۴ مادر سه شهید داشت که اکنون فقط ۲ مادر شهید در قید حیات هستند
آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این مراسم گفت: آیندگان به شان و منزلت مادران و پدران شهدا افتخار خواهند کرد.
وی افزود: مادرانی که سه فرزند خود را برای اسلام و مسلمین و ایران عزیز فدا کرده اند، اسطوره هستند و خدا را شاکریم که همواره مردم ما درک خوبی دارند و قدردان آنها هستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه استان گیلان، ۱۴ مادر سه شهید داشت که از بین آنها فقط همین ۲ مادر شهید در قید حیات هستند، گفت: و این کار کمی نیست که کسی بتواند سه جوان خود را در راه اسلام و انقلاب هدیه کند.
این نکوداشت که همزمان با دهه کرامت بود؛ با حضور خادمان حرم مطهر رضوی عطرآگین شد و نگین انگشتری متبرک حرم ثامن‌الائمه(ع) به مادران شهیدان امام پناهی و یوسفی اهدا شد.
همچنین دو جلد قرآن مجید با امضاء رهبر معظم انقلاب نیز به حاجیه خانم «حیران محمدپناه» مادر گرانقدر شهیدان امام‌پناهی و حاجیه خانم «کبری رضازاده» مادر گرانقدر شهیدان یوسفی تقدیم شد.
شهیدان محمد، محمود و قدرت الله یوسفی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند که به ترتیب سال های ۱۳۶۳ ، ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ در مناطق عملیاتی شلمچه، مریوان و اشنویه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهید بیت الله امام پناهی دوم ‌فروردین‌ ۱۳۶۱ در منطقه‌ عملیاتی‌ دشت‌ عباس‌، شهید هیبت‌الله‌ امام‌ پناهی‌ بیست‌و سوم‌ دیماه‌ ۱۳۶۵ در منطقه‌ عملیاتی‌ شلمچه‌ و شهید محمد امام پناهی دوم دی ماه سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت رسیده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.