کد خبر : 494
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

استاندار گیلان: ظرفیت معادن گیلان برای تسریع در پروژه راه آهن رشت- آستارا استفاده شود

استاندار گیلان: ظرفیت معادن گیلان برای تسریع در پروژه راه آهن رشت- آستارا استفاده شود

به گزارش پویشگران گیل: استاندار گیلان با اشاره به امضای‌ توافقنامه پروژه ریل رشت – آستارا گفت: باید معادن جدید پس از شناسایی، واگذاری و شروع به کار پیمانکار، برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم ریلی مورد استفاده قرار گیرند. اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان‌ با تاکید بر اینکه این پروژه مهم

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به امضای‌ توافقنامه پروژه ریل رشت – آستارا گفت: باید معادن جدید پس از شناسایی، واگذاری و شروع به کار پیمانکار، برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم ریلی مورد استفاده قرار گیرند.
اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان‌ با تاکید بر اینکه این پروژه مهم بر اساس نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری به امضا رسید، اظهار کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم و دیدار با رئیس جمهور برآورد اولیه اعتبار پروژه تهاتر نفت ۸۰۰میلیون یورو اعلام شد وبا امضای قرارداد امید است با اجرای آن مسیر دسترسی به بازارهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، قفقاز و آسیای میانه باز شود و فرصتی تاریخی در اختیار استان گیلان برای تکمیل زیرساختها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: آحاد جامعه از مسئولان تا رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی در این بخش وظیفه دارند عملکرد نظام جمهوری اسلامی، حکومت و دولت را اطلاع رسانی کنند تا مردم از دستاوردهای دولت باخبر شوند.
عباسی با بیان اینکه در پروژه راه آهن رشت – آستارا پل‌های بسیاری در مسیر پیش‌بینی شده است،عنوان کرد:در بازدید هوایی فرستاده رئیس جمهور روسیه از این پروژه، پیشنهاد شد از مشاور پروژه خواسته شود در جنگل‌ها و مزارع به جای تخریب و عبور از این عرصه ها از پل‌های بیشتری استفاده شود.
وی اضافه کرد:در صورت بهره برداری از پروژه رشت- آستارا و راه اندازی حمل و نقل ترکیبی،رشت بعنوان هاب ترانزیت کالاها خواهد بود و به این ترتیب ظرفیت ترانزیت از کریدور شمال- جنوب به ۱۰۰میلیون تن افزایش خواهد یافت و به این ترتیب صاحب کالا ۵۰ درصد در زمان تحویل کالا و ۴۰ درصد در هزینه‌های حمل و نقل صرفه جویی خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معادنی که در نزدیکی روستاها و جنگل‌ها واقع شده‌اند،گفت: نفع و سود بهره‌برداری از معادن باید به مردم برسد و آینده روستاها به علت تخریب برخی زیرساخت‌ها دچار خسران نشود.
استاندار گیلان از دستگاه‌های نظارتی خواست وضعیت معادن را بررسی کرده و بازدیدهایی با مسئولان فنی از آنها به منظور پیگیری هزینه‌ها و وضعیت راه‌های دسترسی داشته باشند تا میزان سود و ضرری که بهره‌بردار به روستاها و جنگل‌ها وارد کرده، مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: باید بررسی شود که بهره‌بردار پس از استفاده از معدن و عبور ماشین آلات سنگین از جاده‌های دسترسی چه میزان به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای آسیب وارد کرده و آیا در پی جبران خسارت برآمده است یا خیر.
وی تصریح کرد: در بهره برداری ازمعادن باید به این مباحث توجه شود و مردم منطقه هم منتفع شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.