کد خبر : 550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

معاون اداره ورزش گیلان: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در جذب توریست و گردشگر موثر است

معاون اداره ورزش گیلان: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در جذب توریست و گردشگر موثر است

به گزارش پویشگران گیل: معاون توسعه اداره ورزش و جوانان گیلان گفت:مسابقات بین‌المللی شطرنج زمینه توسعه این رشته و شناسایی بیشتر و بهتر استعدادها و نیز جذب و حضور توریست و گردشگر در گیلان را فراهم می‌کند. سیدحسن آموزگار روز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیات شطرنج استان گیلان در رشت اظهار کرد: سال گذشته مسابقات

به گزارش پویشگران گیل:
معاون توسعه اداره ورزش و جوانان گیلان گفت:مسابقات بین‌المللی شطرنج زمینه توسعه این رشته و شناسایی بیشتر و بهتر استعدادها و نیز جذب و حضور توریست و گردشگر در گیلان را فراهم می‌کند.
سیدحسن آموزگار روز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیات شطرنج استان گیلان در رشت اظهار کرد: سال گذشته مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان و دریای کاسپین جام رشت در این استان برگزار شد که برگزاری این مسابقات سطح فنی شطرنجبازان گیلان و کشور را افزایش می‌دهد و از لحاظ جذب توریسم نیز موثر است.
وی افزود: سال گذشته در شرایطی مسابقات بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت را برگزار کردیم که رسانه‌های معاند بر علیه کشور ما تبلیغ می‌کردند اما انجام این مسابقات آن‌هم با حضور ۱۶کشور خارجی پیام مهمی داشت و اثبات کرد که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال نیز مسابقات بین‌المللی در رشت برگزار شود و شاهد حضور شطرنجبازان برجسته ایرانی و جهانی در این رقابت‌ها باشیم که این رقابتهای بین‌المللی در ارتقای سطح فنی شطرنجبازان ما نیز تاثیر مثبتی دارد.
معاون توسعه اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: هیات شطرنج گیلان یکی از هیات‌های فعال و باسابقه استان محسوب می‌شود و از دیرباز تاکنون قهرمانان زیادی در این رشته به کشور معرفی شده‌اند و پتاسنیل بسیار مناسبی در این استان وجود دارد.
رئیس هیات شطرنج گیلان در مجمع سالیانه این هیات در رشت اظهار کرد: امسال نیز مسابقات بین‌المللی جام گیلان و مسابقات بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت را همانند سال گذشته برگزار خواهیم کرد و آماده میزبانی از اردوهای تیم ملی نیز هستیم.
حسین میربلوک افزود: با وجود اینکه شطرنجبازان زبده‌ای از گیلان در رده‌های سنی مختلف حضور دارند از فدراسیون شطرنج درخواست داریم تا یک یا چند دوره از مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی مختلف در گیلان برگزار شود.
وی بیان کرد: علاوه بر درخواست میزبانی مسابقات شطرنج رده‌های سنی کشور و همچنین برگزاری ۲ رویداد مهم بین‌المللی در سال جاری، مسابقات لیگ‌های مختلف شطرنج گیلان را نیز همانند سال گذشته برگزار می کنیم که در این راستا طی سال گذشته ۸۵ تیم در چهار رده سنی در لیگ‌های شطرنج استان با هم رقابت کردند.
در ادامه این مجمع که با حضور حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج برگزار شد از شطرنجبازان مدال‌آور، هیات‌های موفق و پرتلاش، باشگاه‌های برتر شطرنج گیلان و دست اندرکاران این رشته ورزشی در گیلان تجلیل و تقدیر شد.
همچنین در مجمع سالیانه هیات شطرنج گیلان اعضای این هیات شامل؛ خاطره عزیز به عنوان نایب رئیس، منصوره عباسی به عنوان خزانه‌دار، محمدرضا تبریزی به عنوان بازرس هیات، امیررضا پوررمضانعلی، پیام دهقان‌زاده و پیمان فرجی‌پور به عنوان اعضای هیات رئیسه هیات شطرنج گیلان انتخاب شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.