کد خبر : 673
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

دبیر دومین سالانه برند غذایی کلانشهر رشت خبر داد:برگزاری دومین سالانه برند غذایی رشت با حضور ۵ شهر خلاق کشور

دبیر دومین سالانه برند غذایی کلانشهر رشت خبر داد:برگزاری دومین سالانه برند غذایی رشت با حضور ۵ شهر خلاق کشور
برگزاری دومین سالانه برند غذایی رشت با حضور ۵ شهر خلاق کشور

به گزارش پویشگران گیل:
رییس روابط عمومی شهرداری رشت از برگزاری دومین سالانه برند غذایی شهر رشت با حضور ۵ شهر خلاق کشور در تیرماه امسال خبر داد.
شصت و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با موضوع « بررسی نحوه برگزاری نشست شهرهای خلاق ایران به میزبانی شهر رشت» به ریاست «علیرضا تاج شهرستانی» رئیس کمیسیون برگزار شد.
محمدرضا فروتن،رییس روابط عمومی شهرداری و دبیر برگزاری دومین سالانه برند غذایی کلانشهر رشت در این مراسم اظهار داشت: در سال گذشته در قالب ستاد راهبردی شهر خلاق رشت برنامه ریزی هایی در سازمان های زیر مجموعه انجام  و زحمات زیادی کشیده شد تا نخستین سالانه شهر خلاق در راستای برند سازی شهری در شاخه‌های مختلف برگزار شود و امسال هم قرار است دومین سالانه شهر خلاق را در سطح ملی در شهر رشت برگزار کنیم .
فروتن گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با شهرهای خلاق ایران از جمله اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه انجام شده تا بتوانیم اول تیرماه امسال میزبان خوبی برای آنها در شهر رشت باشیم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم وزیر میراث فرهنگی کشور هم در این مراسم حضور داشته باشد، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ، شهرداران این شهرها به همراه معاونین،مدیران روابط عمومی،دبیران شهرخلاق، روسای شورا و کمیسیون فرهنگی، معاون وزیر، مدیران کل میراث فرهنگی استان ها و معاونین گردشگری در این برنامه حضور دارند.
دبیر برگزاری دومین سالانه برند غذایی رشت ادامه داد :با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، قرار است شهرهای اصفهان و بندرعباس با هنرمندان صنایع دستی درمراسم شرکت کنند ، گروه موسیقی دف شهر سنندج هم (که به ثبت جهانی رسیده ) ،اجرای موسیقی داشته باشند ، میزبان کرمانشاه در حوزه خوراک و غذا باشیم و به احتمال زیاد  شهر کرد هم که در آستانه قرار گرفتن به عنوان شهر خلاق خورک در سازمان جهانی یونسکو قرار دارد، در این مراسم حضور خواهد داشت.
فروتن افزود: نشستی نیز در قالب «نقش رسانه در برند سازی شهری» توسط خانه مطبوعات استان با حضور روسای هیات مدیره خانه مطبوعات شهرهای خلاق ایران برگزار خواهد شد.
رییس روابط عمومی شهرداری رشت در مورد چیدمان خوراک محلی هم توضیح داد : طبق برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است ۲۰ نوع غذا،۲۰ نوع دسر و ۲۰ پیش غذا برای چیدمان ورودی سالن و پذیرایی از ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم طی چند سال آینده  شهر رشت را به جایگاهی برسانیم که هر ساله با فرا رسیدن تیر ماه ، مردم سراسر ایران بدانند که بزرگ‌ترین فستیوال خوراک ایران با حضور همه شهرها و استان های خلاق کشور در “رشت” برگزار می شود وامیدواریم بیشترین گردشگر را به سوی این جشنواره جذب کنیم.
دبیر برگزاری دومین سالانه برند غذایی رشت همچنین گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره  باید از ظرفیت رسانه ها، فعالان فضای مجازی، بلاگرهای اینیستاگرام ،هنرمندان شاخص استان در سطح کشور،ورزشکاران مطرح و میهمانان کشوری بهره مند شد و ان شا الله در سال آینده برنامه ریزی‌های بهترو بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.