کد خبر : 1062
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

واحدهای صنفی گیلان ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

واحدهای صنفی گیلان ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ارزش ریالی تخلفات صنفی و اقتصادی کشف شده را طی پارسال بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۶۴۴ درصد رشد دارد. تیمور پورحیدری تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و اقتصادی استان

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ارزش ریالی تخلفات صنفی و اقتصادی کشف شده را طی پارسال بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۶۴۴ درصد رشد دارد.
تیمور پورحیدری تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و اقتصادی استان طی پارسال ۱۰۳ هزار و ۸۷۰ مورد و تعداد تخلفات کشف شده را ۱۰هزار و ۳۱۵ مورد اعلام کرد و افزود: این موارد نسبت به سال ماقبل به ترتیب ۴۷ و ۲۴ درصد رشد داشت.
وی عنوان کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل عدم درج قیمت،گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور فروش، عدم رعایت ساعات کار، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم اخذ پروانه، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا و ارز و تقلب و موارد دیگر می‌باشد.
پورحیدری عملکرد گشت‌های مشترک بازرسی با بسیج اصناف،اتاق اصناف،جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و سایر ارگان های مرتبط در سال۱۴۰۱را نیز ۲۶هزار و ۶۸۴ مورد اعلام و بیان کرد: نتیجه این بازرسی‌ها تشکیل چهار هزار و ۶۴۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۰۰میلیارد ریال بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان به اجرای قانون انتزاع و انتقال وظایف نظارت در حوزه آرد و نان به سازمان جهادکشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در این حوزه طی سال گذشته انجام شد که از این تعداد برای ۲ هزار و ۱۰۱مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۱۶ میلیون ریال تشکیل شد.
وی از کسب رتبه دوم این اداره کل در تعداد بازرسی‌های حوزه قاچاق کالا کشور در حوزه کشفیات خبر داد و افزود: در سال۱۴۰۱ تعداد ۱۰هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی در این حوزه انجام شد که ارزش یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۷۷ قلم کالای قاچاق کشف شده بیش از هزار میلیارد ریال بود.
پورحیدری تصریح کرد: با توجه به الزامات قانون تبصره ۴ ماده ۱۸قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گروه‌های کالایی لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو،دخانیات و کالاهای سلامت محور مشمول این قانون می باشند که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ پرونده به ارزش بیش از۷۹۶ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارسال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.