کد خبر : 1165
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

رئیس سازمان چای کشور: ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

رئیس سازمان چای کشور: ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

به گزارش پویشگران گیل: رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است، گفت: بیش از ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است. حبیب جهانساز با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۸ تن برگ سبز چای از

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است، گفت: بیش از ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است.
حبیب جهانساز با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۸ تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های برداشت شده ۱۹۸ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد برگ‌های برداشت شده و خریداری شده از نوع درجه یک هستند، گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و درجه دو ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان است.
رئیس سازمان چای تصریح کرد: ۷۵ درصد بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را کارخانجات چایسازی پرداخت می‌کنند و ۲۵ درصد هم قدر سهم دولت است.
جهانساز به قرارداد ۱۶۶ کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبزهای برداشت شده اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۲ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای در گیلان و ۱۰ درصد در مازندران قرار دارد، اضافه کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران در ۲۸ هزار هکتار باغ چای مشغول به کارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.