کد خبر : 6572
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان: مهمترین چالش ما کمبود زیرساخت است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان: مهمترین چالش ما کمبود زیرساخت است
هم اینک ۳۹ پروژه ورزشی در گیلان وجود دارد که ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در این راستا، ۹ استخر رها شده بود که هزینه‌های زیادی نیز صرف ساخت یا نگهداری آنها شده است؛ ما بدنبال بازگشایی آنها هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: مهمترین چالش ورزش استان، زیرساخت های ورزشی است.
جهانبخش آرمان شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: عمده چالش ورزش گیلان، زیرساخت‌های ورزشی آن است و گرچه با تلاش مسئولان پیشرفت‌هایی در این بخش حاصل شد، اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری کرد.
وی افزود: ما هم اینک ورزشگاه استانداردی که مورد تایید سازمان لیگ باشد و بتوان میزبان رقابت‌های لیگ برتر بود نداریم در ورزشهای سالنی هم وضعیت بهتر نیست؛ یکی از اهداف ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در سطح استان است تا از این طریق زیرساختهای ورزش گیلان رشد قابل قبولی پیدا کند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: تاکنون نیز برای مرمت ورزشگاه‌های فوتبال اقداماتی انجام شده که در این راستا، هر چهار پروژکتور نور ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی تعویض شدند و صندلی‌های تماشاگران نیز به طور کامل نصب خواهد شد و ورزشگاه وحدت آستارا نیز، علاوه بر تکمیل رختکن، سرویس های بهداشتی و نور ورزشگاه آن نیز تکمیل شد تا بازی های خانگی شهرداری بندرآستارا در ماه مبارک رمضان در این ورزشگاه برگزار شود.
آرمان که بهمن ماه پارسال مدیرکل ورزش و جوانان گیلان شد، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اصلی ما فعال کردن هیات های ورزشی است چون موتور محرکه ورزش قهرمانی هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: ملاک ارزیابی هیات‌ها، دوره‌های آموزشی، برگزاری لیگ های منظم در سطوح و رده های مختلف سنی،بازیکن،مربی و داورسازی و همچنین ارتقای سطح کیفی آن هیات نسبت به گذشته است.
وی به ماده ۸۸ و اجاره اماکن ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم فراتر از قانون عمل کنیم و باید اماکن ورزشی مازاد را به بخش خصوصی اجاره دهیم؛ نماینده بخش خصوصی می‌تواند ورزشکار، مربی یا پیشکسوت ورزشی استان باشد قطعا هر جا احساس کنیم خوب عمل کرده اند مورد تشویق قرار می‌گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: بعضی از سالن ها و اماکن ورزشی تحت اجاره ما به شکلی اداره شده بودند که پس از تحویل فاقد در و پنجره بودند.
آرمان به پروژه های نیمه تمام ورزشی استان متبوع خود هم اشاره کرد و گفت: هم اینک ۳۹ پروژه ورزشی در گیلان وجود دارد که ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در این راستا، ۹ استخر رها شده بود که هزینه‌های زیادی نیز صرف ساخت یا نگهداری آنها شده است؛ ما بدنبال بازگشایی آنها هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی فلکده رشت در شرایط خوبی قرار دارد اما با استاندارد بین‌المللی فاصله دارد تا بتوانیم مسابقات ملی و بین‌المللی را در آن میزبانی کنیم.
وی درباره ورزش بانوان گیلان گفت: امور بانوان به معاونت بانوان ارتقا می یابد که این امر به نفع ورزش بانوان است و همچنین تجهیز سالن های حجاب نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.