کد خبر : 2294
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

مقام دوم ماندگاری گردشگران به گیلان رسید

مقام دوم ماندگاری گردشگران به گیلان رسید
گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز 316 نفر بوده که رشد 63 درصدی دارد و از ملیت‌های آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای بوده اند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اعلام تازه ای از رتبه بندی استان‌ها در بخش سفرهای نوروزی گفت: بر اساس اعلام تازه این رتبه بندی ها گیلان مقام دوم کشوری را در بحث ماندگاری و اقامت گردشگران بدست آورده است.
ولی جهانی افزود: گیلان به واسطه ظرفیت‌های غنی طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.
وی ادامه داد: در طول سفرهای نوروزی 1402 شاهد بیش از 12 میلیون نفر شب اقامت گردشگران در مراکز اقامتی استان با میانگین اشغال 120 درصدی بودیم که این آمار 90 درصد بیشتر از سال گذشته است.
جهانی اظهار کرد: شهرستان‌های فومن و بندرانزلی از پربازدیدترین و پراقامت‌ترین شهرستان‌های استان بودند که طی این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جزئیات مسافران خارجی بیان کرد:گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز 316 نفر بوده که رشد 63 درصدی دارد و از ملیت‌های آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای بوده اند.
دبیر ستاد خدمات سفر استان همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد.
بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر 11 میلیون و 590 هزار و 774 نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته 30 درصد رشد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.