کد خبر : 5290
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

۵۰ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی آماده عرضه عمومی در عید فطر شد

۵۰ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی آماده عرضه عمومی در عید فطر شد
احداث هتل پنج ستاره با استانداردهای بین‌المللی، ایجاد مجموعه دولفیناریوم، احداث مجتمع بوم گردی، تجاری-اداری و گردشگری ساحلی، ساخت رستوران و کافی شاپ، خرید اتوبوس دریایی به منظور راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری در سواحل دریای خزر از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذار منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری به شمار می‌روند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی از عرضه 50 طرح سرمایه گذاری این منطقه همزمان با عیدسعید فطر خبر داد و گفت: امکان سنجی این طرح‌ها در پرتال سازمان آغاز شده و به صورت رسمی آماده عرضه عمومی و واگذاری به علاقمندان و واجدین شرایط است.
عیسی فرهادی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید، مرحله دوم عرضه و اطلاع رسانی رسمی ۵۰ طرح سرمایه گذاری امکان سنجی شده منطقه آزاد انزلی در پرتال سازمان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: ارزیابی طرح‌های 50 گانه‌ در پایان سال 1401به صورت کارشناسی شده در چهار محور اصلی بندری، گردشگری، تولیدی- صنعتی و تفریحی- ورزشی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در بخش بندری2 سرفصل اصلی احداث اسکه‌های شماره چهارالی 12 مجتمع بندری کاسپین و خرید کشتی‌های تجاری به منظور راه اندازی خطوط کشتیرانی داخلی و بین المللی در دریای کاسپین برای جذب و فعالیت سرمایه گذاران در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه در زمینه‌های ترانزیتی (عبور کریدورهای بین‌المللی)، بهره‌مندی از 2مجتمع بندری و اتصال قریب الوقوع مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری که زمینه فعال سازی راه‌گذر شمال- جنوب و اتصال دو دریای شمالی و جنوبی کشور به یکدیگر می‌شود، تاکید کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود:بی تردید ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد اسکله‌ها، خدمات بندری-لجستیکی در پسکرانه هرپست اسکله و ایجاد مسیرهای حمل‌و‌نقل کالا در دریای خزر با تکیه بر توانمندی‌های زیرساختی و مزیت‌های قانونی منطقه آزادانزلی می‌تواند بهره برداری حداکثری از فرصت‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بدنبال داشته باشد.
فرهادی به 25طرح امکان سنجی شده سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه تولیدی- صنعتی هم اشاره و عنوان کرد: این طرح‌ها درحوزه تولید ابزار پزشکی و اپتیکی، محصولات کشاورزی، پوشاک، دوچرخه، تولید بیوایپلنت، فرآوری و بسته بندی چای، مرکبات، قهوه، مواد غذایی و گوشتی، تولید کالای خواب، تولید و مونتاژ تبلت و یونیت دانپزشکی و متعلقات می‌باشد.
وی اضافه کرد: درخصوص 11 طرح سرمایه گذاری بخش گردشگری هم متنوع سازی زیرساخت‌ها و امکانات اقامتی، تفریحی و برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری در راستای جذب و ماندگاری بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از اصلی‌ترین محورهای برنامه ریزی جذب سرمایه گذار از سوی این سازمان می‌باشد.
به گفته فرهادی، احداث هتل پنج ستاره با استانداردهای بین‌المللی، ایجاد مجموعه دولفیناریوم، احداث مجتمع بوم گردی، تجاری-اداری و گردشگری ساحلی، ساخت رستوران و کافی شاپ، خرید اتوبوس دریایی به منظور راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری در سواحل دریای خزر از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذار منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری به شمار می‌روند.
وی شهرستان بندرانزلی و استان گیلان را از قطب‌های ورزش کشور دانست و افزود: در این راستا اجرای طرح سرمایه گذاری احداث مجتمع تفریحی- ورزشی مدنظر قرار گرفت و با توجه به فعالیت بخش خصوصی در حوزه پرورش اسبچه خزر به عنوان نیای اسب‌های کره زمین در این منطقه، ایجاد یک مجموعه سوارکاری دیگر در قالب طرح های سرمایه گذاری 50 گانه منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: تمام طرح‌های 50گانه امکان سنجی شده از سوی این سازمان به صورت فایل چندرسانه‌ای و ۲ زبانه(فارسی-انگلیسی)در پرتال سازمان منطقه آزادانزلی (www.anzalifz.ir) قابل دسترسی عموم بوده و در آینده نزدیک قابلیت ارائه و بهره برداری در تلفن‌های همراه را نیز خواهند داشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.