کد خبر : 10018
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۲۲

دو هزار و ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان بهره برداری شد

دو هزار و ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان بهره برداری شد
تا کنون 29هکتار زمین برای احداث 2 هزار و 983 واحد در قالب 19 پروژه در 12شهر از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه و تجهیز کارگاه در حال انجام است.

به گزارش پویشگران گیل : معصومه نیک کار
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از بهره برداری دو هزار و 414 واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای استان طی سال های 1400 و 1401 خبر داد.
حامد دائمی افزود: عملیات اجرایی 9 هزار و 639 واحد نهضت ملی مسکن در سال‌های 1400 و 1401 در روستاهای استان آغاز و تاکنون2 هزار و 141 واحد بهره برداری شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این 2 هزار و 414 واحد را 10هزار و 350 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در زمان اجرای این تعداد طرح بهره برداری شده، 2هزار و 588 نفر اشتغال موقت ایجاد شد.
دائمی با بیان اینکه با وجود تلاش های انجام شده در این حوزه برای خانه دار شدن مردم، سهم هزینه مسکن نسبت به سایر هزینه‌ها در سبد خانوار ایرانی همچنان بالاست، ادامه داد: مشکلات بخش مسکن به‌ ویژه در مناطق شهری کمتر توسعه یافته ناشی از مسائلی مانند کمبود زمین مناسب، امکان تهیه مصالح ساختمانی با کیفیت یا کمبود و نبود نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر موجب شده که یک خانوار در دهک میانی (از6 به پایین) در تامین خانه خوب که مجموع سامان یافتن مسکن و محیط است، خیلی توفیق نداشته باشد.
وی به آخرین اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی اشاره و اظهار کرد: تا کنون 29 هکتار زمین برای احداث 2 هزار و 983 واحد در قالب 19 پروژه در 12 شهر از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه و تجهیز کارگاه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این طرح در دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال اجراست،گفت: یک هزار و 188 واحد در قالب هشت پروژه در چهار شهر به‌صورت بنیاد ساخت و 270 واحد در قالب چهار پروژه در چهار شهر به صورت گروه ساخت احداث می شود.
مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی گیلان همچنین در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن از اجرای 31 پروژه طرح هادی، 220 پروژه بازنگری طرح هادی، 16 پروژه تهیه طرح هادی، پنج پروژه تهیه طرح هدف گردشگری، صدور ۶ هزار و 312 برگ سند مالکیت روستایی، واگذاری 11 قطعه زمین در حوزه عمران روستایی در مجموع با اعتباری بالغ بر 586 میلیارد ریال خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.