کد خبر : 15637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

فراخوان برگزاری مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در گیلان

فراخوان برگزاری مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در گیلان
سیدجلیل میرعظیمی:رویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آئینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار فراخوان مهرواره «روشنای اندیشه» به‌شمار می‌رود.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری مهرواره ادبی‌ آئینی «روشنای اندیشه» خبر داد و گفت: این مهرواره به مناسبت روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی برگزار می شود.
سیدجلیل میرعظیمی در گفتگویی از فراخوان استانی مهرواره ادبی‌آئینی «روشنای اندیشه» خبر داد و افزود: این فراخوان استانی در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی انتشار پیدا کرده است.
وی افزود: ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آئینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار فراخوان مهرواره «روشنای اندیشه» به‌شمار می‌رود.
میر عظیمی ادامه داد: جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم، احادیث نبوی و فاطمی، تأثیر تکریم مقام معلم و مربی در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و تبیین نقش معلم و مربی در ذوق و پرورش اندیشه مخاطب نیز از محورهای موضوعی مهرواره «روشنای اندیشه» است که با همراهی دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس این فراخوان، دانش‌آموزان 7 تا 15 سال با ارسال متن ادبی و دست‌نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای 15سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان در این حرکت فرهنگی-ادبی شرکت خواهند کرد و گروه سنی بزرگ‌سال نیز می‌توانند آثار اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و در صورت تمایل دو یا چند زبانه با ترجمه فارسی، به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار نیز 10 اردیبهشت 1402 اعلام‌ شده و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال حداکثر 3 اثر در هر بخش و ذکر مشخصات کامل، نسبت به ارسال آثار به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان یا از طریق صندوق پستی 3181 اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.