کد خبر : 15653
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان در حال انجام است

ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان در حال انجام است
اسدالله عباسی: به مردم ثابت کنید پای حرفتان هستید و اگر تاخیری در کار رخ می‌دهد علت آن را به مردم شفاف اعلام کنید.

به گزارش پویشگران گیل :
استاندار گیلان گفت: اقدامات در موضوع ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان و کاملا فنی و تخصصی در حال انجام است و باید همچنان پر قوت این روند ادامه یابد.
اسدالله عباسی در جلسه پدافند زیستی استان با محوریت ساماندهی پسماند سراوان ضمن قدردانی از صبر و تحمل مردم شریف این منطقه بیان کرد: متاسفانه در گذشته نسبت به این مساله احساس مسئولیت نشد و مدیران در زمان خود وظایفشان را انجام ندادند؛ لذا 38 سال این بار نامطلوب به استان و مردم سراوان تحمیل ومشکلات انباشته شد.
وی تصریح کرد : حال که می خواهیم مردم بیشتر از این آسیب نبینند و تلاش‌ها در ساماندهی این وضعیت آغاز شده است، عده‌ای دست به فضاسازی می زنند.
وی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: همچنان پر قوت و با همه توان در این حوزه به کار خود ادامه داده و در رفع موانع کمک کنند و یارگیر باشند تا فرصت جریان سازی و فضاسازی ایجاد نشود.
استاندار گیلان تصریح کرد: ضمن نظارت محسوس بر روند اجرای کارها در موضوع سراوان، نظارت نامحسوس هم وجود دارد و تا شهریورماه به پیمانکار فرصت داده شده که مطابق تعهداتش وظایف خود را به پایان برساند.
عباسی با بیان اینکه تا پایان سال اتفاقات زیست محیطی خوبی در این محدوده رخ خواهد داد، اظهار کرد: باید سراوان را درست تعریف کنیم؛ حرکت را درست انجام دهیم و تصمیمات منطقی اخذ و اقدامات بصورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود.
وی تاکید کرد: هر جا تاخیری در کار ایجاد شود باید علت آن به مردم اطلاع رسانی و توضیح داده شود تا به یاری و همراهی یکدیگر طبیعت سراوان احیا و به شرایط عادی بازگردانده شود.
وی نسبت به رفع مشکل آب شرب 300 خانوار سراوان تاکید کرد و افزود: در حوزه های نشاط، درمان،منابع طبیعی، وضعیت راهداری، اشتغال و سرمایه گذاری این منطقه بکوشید؛ واقعیت‌ها را به مردم نشان دهید تا با نگاه ویژه به سراوان و عزم همگانی عقب افتادگی‌های پیشین جبران شود.
وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با ماموریت و اختیار از طرف اینجانب وظایف ذاتی، اداری و تکلیفی در تمامی زمینه‌ها را در این منطقه انجام داده و اقدامات را اعلام کنند.
استاندار گیلان تاکید کرد: به مردم ثابت کنید پای حرفتان هستید و اگر تاخیری در کار رخ می‌دهد علت آن را به مردم شفاف اعلام کنید.
زخم دیرینه سراوان رشت به واسطه انباشت انبوه زباله در طول سالیان بسیار، دایم بزرگ و بزرگتر شد مساله ای که تا چندی قبل فقط مردمان منطقه آن را تحمل می‌کردند اما به مرور به سایر نقاط هم سرایت داده شده و از حدود یک سال قبل با پیگیری‌های استاندار و ایجاد حساسیت در مسئولان کشوری و دستور رئیس جمهور اینک همه بخش‌ها و اجزا نسبت به آن حساس شده اند و کارساماندهی آن آغاز شده است.
زباله که امروز به رنج بزرگ زیست محیطی گیلان تبدیل شده، مساله‌ای است که در سایه نابسامانی مدیریت شهری در رشت هر روز بر وسعت و ابعاد آن افزوده شده است و اینک مردم صبور این خطه در دولت سیزدهم امیدوار به تحقق وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات هستند.
در این میان حساسیت مسئولان استان از جمله استاندار گیلان و پیگیری‌های وی برای اعتبارات و اقدامات موثر در این زمینه جای دلگرمی و امیدواری برای مردمان منطقه دارد.
با پیگیری‌های انجام شده و تاکیدات مدیران ارشد استان گیلان، عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت از آبان ماه سال گذشته از سوی شهرداری رشت با انعقاد قراردادی با یک پیمانکار در حال انجام است و طی این مدت مسئولان استان اعم از جمله استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه و رئیس دادگستری استان و سایر مسئولان طی بازدیدهای مکرر مستمر پیگیر وضعیت و اقدامات انجام شده بوده و هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.