کد خبر : 15896
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

۵۲ پایگاه و پست هلال احمر گیلان در طرح نوروزی خدمت‌رسانی می‌کند

۵۲ پایگاه و پست هلال احمر گیلان در طرح نوروزی خدمت‌رسانی می‌کند
سیاوش غلامی:مشارکت اعضاء در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی از اهداف این طرح است.

 به گزارش پویشگران گیل :
مدیرعامل هلال احمر گیلان از آمادگی ۵۲ پایگاه و پست های ثابت و سیار این جمعیت برای اجرای طرح‌های نوروزی و خدمت رسانی به مسافران در استان خبر داد.
سیاوش غلامی نشست خبری با اصجاب رسانه گیلان در رشت اظهار کرد: این پایگاه‌ها و پست‌های ثابت و سیار برای احرای طرح های نوروزی در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات آماده شده است.
وی با اشاره به افزایش پایگاه های جمعیت هلال احمر گیلان برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 1402 افزود: 32 پایگاه برای این طرح تعیین شده که در اجرای آن در نوروز 1401؛ 24 پایگاه فعال بود.
غلامی با تشریح طرح نوروزی در حوزه جوانان بیان کرد: این طرح با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در ٢٠ پست موقت در ورودی شهرها و پست‌های سیار با همراهی روزانه ١٢٠ عضو جوانان اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: مشارکت اعضاء در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی از اهداف این طرح است.
غلامی اظهار کرد: تاکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران به ویژه مراقبت از کودکان در طول سفر، افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی و ترویج سفری سالم، ایمن و مسئولانه با رعایت نکات ایمنی و استقرار فضای دوستدار کودک در اماکن تفریحی و سیاحتی محل اجتماع مسافران از رویکردهای این طرح است.
مدیرعامل هلال احمر گیلان بیان داشت: طرح های ملی نوروزی این جمعیت از 24 اسفندماه جاری آغاز و تا 15فروردین سال آینده ادامه دارد و در مجموع یک هزار نفر از نیروهای هلال احمر استان آماده باش هستند.
وی با اشاره به ضرورت توجه و فراگیری آموزش‌های امدادی هلال احمر اظهار کرد: آموزش در ایام نوروز تعطیل نیست، از این رو در حوزه جوانان در طرح ملی خدمات نوروزی و مربیان در پایگاه ها برای ارائه آموزش ها در ارتباط با کمکهای اولیه، آشنایی با مخاطرات شایع استان و مباحث اصول بهداشتی در سفر به مردم و مسافران حضور خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.