کد خبر : 15914
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان رایگان است

بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان رایگان است
عشوری:موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان گیلان واقع در طبقه هم کف اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با داشتن بیش ٣٠٠ نمونه تاکسیدرمی شده (پوست آرایی شده) از پستانداران ، پرندگان خزندگان و دوزیستان و نیز مجموعه‌ای زیبا از حشرات،کانی‌ها ، مرجان‌ها و سنگواره‌ها و گیاهان بصورت هرباریومی در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

 به گزارش پویشگران گیل :
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست‌ استان گیلان،دکتر حمزه عشوری با اعلام این خبر افزود: مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در 20 دسامبر 2013 مصادف با 13 اسفند ماه، در شصت و هشتمین نشست خود، سوم مارس را به عنوان «روز جهانی حیات وحش » نامگذاری کرد.
وی افزود: به همین مناسبت از کلیه علاقمندان دعوت میشود بصورت رایگان  از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این اداره کل با توجه ظرفیت آموزشی آن در معرفی و نمایش گونه‌های ارزشمند تنوع زیستی استان بازدید فرمایند تا علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم های مختلف و گونه های حیات وحش، ارزش حفظ و نگهداری از تنوع زیستی استان  به عموم یادآوری شود.
وی اظهار داشت:از ابتدای سال تاکنون ۵۶٠٠ نفر ساعت بازدید و آموزش محیط زیست و آشنایی با حیات وحش گیلان برای عموم بویژه تمامی مقاطع تحصیلی استان از مهدهای کودک تا دبیرستان در قالب بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست گیلان انجام پذیرفته است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بازدید کنندگان با مراجعه به این موزه می‌توانند برداشت و تصویر جامعی از محیط زیست و حیات وحش استان داشته باشند.
عشوری در پایان اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان گیلان واقع در طبقه هم کف اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با داشتن بیش ٣٠٠ نمونه تاکسیدرمی شده (پوست آرایی شده) از پستانداران ، پرندگان خزندگان و دوزیستان و نیز مجموعه‌ای زیبا از حشرات،کانی‌ها ، مرجان‌ها و سنگواره‌ها و گیاهان بصورت هرباریومی در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.