کد خبر : 4421
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد؛ دولت توجه ویژه ای برای این نظام اموزشی قائل است

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد؛ دولت توجه ویژه ای برای این نظام اموزشی قائل است
لزوم توجه به ساماندهی ساختار انسانی آموزش و پرورش

به گزارش پویشگران گیل:
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ساماندهی ساختار انسانی آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی در حال اجرا است و دولت و مجلس در این بخش جدیت دارند.
یوسف نوری در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان استان گیلان، اظهار کرد: فرهنگیان و معلمان سنگ بنای پیشرفت و تعالی جامعه هستند.
وی با تاکید بر پژوهش محوری از سوی فرهنگیان و معلمین در سازوکار آموزشی، افزود: سازوکار پژوهش محورانه از سوی معلمان و فرهنگیان منجر به سرمایه اجتماعی می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید گیلانی برای انقلاب اسلامی، بیان کرد: وجود شهدا، ایثارگران و مفاخر علمی و مذهبی در گیلان مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگیان سنگین‌تر می‌کند.
نوری، تعلیم و تربیت را هدف اصلی نظام آموزشی دانست و اضافه کرد: تعالی بخشی اجتماعی و تربیت نسلی آگاه و خداباور تکلیف مهم آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه تحول و دگرگونی در آموزش و پرورش در حال شکل گیری است، افزود: عمل گرایی در آموزش و پرورش نتیجه می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نفوذ سند ۲۰۳۰ دشمن به لایه‌های مختلف آموزشی، بیان کرد: دشمن تلاش کرد با خمیرمایه آموزش و پرورش حکمران دنیا و بشریت باشد.
نوری با بیان اینکه دشمن با اساس خانواده و فرزندآوری مشکل دارد، گفت: القای عدم شکل گیری خانواده و فرزنداوری در کشور تبدیل به خُسران شده است.
وی ادامه داد: بی مهری به خانواده و فرزند اوری ماحصل نفوذ سند ۲۰۳۰ به آموزش و پرورش بوده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر محوری کردن تربیت و پرورش در این نهاد آموزشی، اضافه کرد: تعلیم و تربیت باید با مهارت اندوزی و برنامه محوری همراه باشد تا به نتیجه ختم شود.
نوری، آینده پژوهی و آینده محوری را از مهم‌ترین اولویت‌های نظام آموزشی برشمرد و بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت باید با توجه به نیازهای حال و آینده برنامه ریزی و عمل کند.
وی با اشاره به تلاش استکبار برای انحراف نسل‌های آموزشی در بخش‌های مختلف، افزود: تربیت نسل چهارم و پنجم با وجود هجمه گسترده رسانه‌ای دشمن کار بسیار سخت و سرنوشت سازی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان با تلاش دولت و مجلس، بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان در حال انجام است و دولت و مجلس تمام تلاش خود را در این بخش به کار گرفته‌اند.
نوری با تاکید بر ساماندهی ساختار انسانی آموزش و پرورش، اضافه کرد: اصلاح ساختار نیروی انسانی نطام آموزشی در اولویت است.
وی ادامه داد: نظام آموزشی ماهیت اقتصادی دارد اما هدف و معیارش تربیت نسل آگاه و اثرگذار است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای برای این نظام اموزشی قائل است، گفت: دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است.
نوری با تاکید بر اینکه مهارت محوری سرلوحه تربیت معلمان قرار گیرد، اضافه کرد: معلم توانمند و کارآمد می‌تواند دانش آموز باسواد و توانمند تربیت کند.
وی با بیان اینکه توجه به اولیای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد، افزود: مشارکت اولیا در تربیت و آموزش دانش آموزان نتیجه گرا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.