کد خبر : 4386
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

استاندار گیلان: گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین‌المللی تبدیل می‌شود

استاندار گیلان: گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین‌المللی تبدیل می‌شود
طبق دستور ریاست جمهوری روسیه برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز می‌کنیم

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان از تسریع در عملیات احداث راه آهن رشت- آستارا و رشت- کاسپین با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه خبر داد.
اسدالله عباسی در حاشیه بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از پایانه مرزی ریلی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سفری که همراه دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان و آستارا داشتیم مسیر راه آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین بررسی شد تا کار سرعت پیدا کند.
استاندار گیلان بر تسریع ایستگاه راه آهن آستارا و افزایش ظرفیت آن تاکید کرد و افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور امیدواریم هرچه سریع‌تر کریدور شمال به جنوب و رشت به آستارا و آستارا به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا و روسیه کاملاً وصل شود و ترانزیت و تجارت کالا و مسافر را هرچه سریع‌تر راه اندازی کنیم.
عباسی به تعیین اعتبارات و امضای تواقفات با قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد و ادامه داد: همه چیز فراهم است و فقط می‌خواهیم با دوستان روسی مذاکراتی داشته باشیم و کار به امید خدا آغاز شود و بر اساس خواسته همه مردم عزیز ما گیلان قطب تجارت و بازرگانی و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل می‌شود، اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک ظرفیت‌های آستارا شکوفا و بندر و راه آهن آستارا به آستارا و آستارا به رشت و به سایر نقاط دنیا انجام خواهد شد.
ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز در این بازدید اظهار داشت: طبق دستور ریاست جمهوری روسیه برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز می‌کنیم، افزود: در کار کارشناسی متمرکز شده و اشخاصی که می‌خواهند این مسیر ریلی را طراحی و اجرا کنند.
وی افزود: در ابن بازدید می‌خواستیم عیناً ببینیم که این مسیر چگونه عمل می‌کند، از این رو از استاندار برای میزبانی، وزارت راه و شهرسازی ایران بابت هماهنگی این سفر خوب قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.