کد خبر : 4319
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

مدیرکل کمیته امداد گیلان: حمایت از ۲۶۰ نخبه مددجو در حوزه‌های مختلف علمی و تحصیلی

مدیرکل کمیته امداد گیلان: حمایت از ۲۶۰ نخبه مددجو در حوزه‌های مختلف علمی و تحصیلی
کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی و هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه نموده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل کمیته امداد گیلان از شناسایی و حمایت از ۲۶۰ نخبه مددجو در حوزه‌های علمی، پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی و هنری، علوم قرآنی و تحصیلی خبر داد.
عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگاران از شناسایی نخبگان و مبتکران مددجو خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حمایت جدی از نخبگان و بهره گیری از استعداد علمی و فرهنگی آنها در راستای غنای فعالیت‌های فرهنگی این نهاد صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ نخبه تحت پوشش را شناسایی کرده‌ایم، افزود: از این میان ۱۵۳ نفر دانش آموز، ۷۷ نفر دانشجو، ۱۳ نفر طلبه علوم دینی و ۱۷ نفر از غیر محصلین می‌باشند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان، با برشمردن زمینه‌های نخبگی عنوان کرد: کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی و هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه نموده است.
اهرابی اضافه کرد: در این طرح مددجویان دارای مقام‌های اول تا سوم ملّی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی، مقام‌های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای هنری، حافظین و برگزیدگان مسابقات قرآن کریم شناسایی شده‌اند.
وی ادامه داد: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابربن حیان و دانش آموزان مدارس سمپاد و تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی شده باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه از میان نخبگان شناسایی شده، دانشجویان دارای مقالات برتر علمی ISI و همایشی، تألیف و ترجمه کتاب علمی هستند، افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است، زمینه عضویت نخبگان تحت حمایت این نهاد در بنیاد فراهم گردیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.