کد خبر : 6297
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان:مدیریت مصرف باعث پایداری گاز و برق خواهد شد

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان:مدیریت مصرف باعث پایداری گاز و برق خواهد شد
استفاده از دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در مصارف خانگی نقش حیاتی در پایداری گاز و برق دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از اجرای سیاست های تشویقی وتخفیف گاز بهاء خبر داد .
عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در گفت‌وگویی با خبرنگاران در رشت رعایت مدیریت مصرف در پایداری گاز را ضروری خواند و افزود: در حال حاضر هم ترازی تولید و مصرف همخوانی ندارد بلکه میزان مصرف بیشتر از میزان تولید است وتداوم این امر باعث ناپایداری گاز خواهد شد.
– میزان برخوداری
وی اضافه کرد: : در حال حاضر ۹۹ درصد مناطق شهری و ۹۷ درصد مناطق روستایی ازنعمت گاز بهره‌مند هستنددر شرایط حاضر مدیریت مصرف گاز و انرژی برق،کار اساسی برای تداوم پایداری است.
– کاهش مشکلات
وی یادآور شد: در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد تا مشکلات کاهش پیدا کند ولی تحقق آن زمان بر است و در سال های آتی کاستی‌ها و کمبودها های احتمالی جبران خواهد شد.
– افزایش میزان مصرف مشترکین خانگی
وی آنگاه با اشاره به افزایش میزان مصرف مشترکین خانگی در مقایسه با سال گذشته گفت: میزان مصرف مشترکین خانگی در آذر ماه سال جاری بطور میانگین ۹ درصد افزایش داشت.
– رکورد روزانه مصرف
وی افزود: در سال جاری رکورد روزانه مصرف در کشور ۶۱۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی را پشت سر گذاشتیم که این رقم در گیلان ۱۶ میلیون متر مکعب بود باتوجه کاهش سرما در چند روز اخیر این رقم تا ۱۳ میلیون متر مکعب در روز کاهش داشت اگرچه بر اساس پیش بینی های هواشناسی در روزهای آینده سرمای بیشتری را پیش رو خواهیم داشت میزان مصرف روزانه گاز در گیلان نیز افزایش خواهد یافت.
– پرهیز از اسراف
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: ایران دومین ذخایر گازی دنیا را دارد و سومین تولید کننده گاز در دنیا هست اما بعد از چین روسیه و آمریکا که بیشترین جمعیت دنیا را دارند ایران در رتبه چهارم مصرف جهانی گاز قرار دارد لذا بر اساس آموزه های دینی در پرهیز از اسراف ضروری وبسیار مهم است.
و ی افزود: استفاده از دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در مصارف خانگی نقش حیاتی در پایداری گاز و برق دارد.
– مشمول رایگان شدن گاز بهاء
وی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه و بودجه نرخ انرژی و پلکان‌های مصرف از ۱۶ آذر ماه سال جاری اجرایی شد که بر اساس آن گازبهاء دریافت خواهد شد و در پلکان های اول تا سوم هیچ افزایش گازبهاء نداریم در این پلکان ها گاز بهای مشترکین کمیته امداد و بهزیستی کلاً رایگان است همچنین اگر چنانچه مشترکین عادی نیز اگر در ۷۰ درصد پلکان های اول تا سوم قرار گیرند مشمول رایگان شدن گاز بهاءخواهند شد.
– سیاست های تشویقی
جمال نیکویی در بخشی دیگر با اشاره به مباحث تشویقی گفت: اگر هر مشترکی نسبت به سال قبل یک درصد کاهش مصرف داشته باشند به میزان ۳ درصد مشمول تخفیف گاز بهاء خواهد شد که این میزان تخفیف تا ۴۵ درصد نیز قابل افزایش است .
وی افزود: ۶۴ درصد از مردم گیلان درپلکان اول تا سوم قرار دارند که میزان مصرف آنان ۳۵درصد است ولی ۳۶درصد دیگر ۶۵ درصد مصرف گاز دارند.
وی در پایان ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز و انرژی برق را مورد تاکید قرار داد واز همه مشترکین خواستارمصرف بهینه گاز و برق شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.