کد خبر : 3008
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان: عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان: عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع
متأسفانه بانک‌ها در روند بررسی پرونده‌های تسهیلاتی و تعیین تکلیف دیون معوق بدهکاران بانکی به ویژه سرمایه گذاران بخش تولیدی، درگیر بروکراسی اداری هستند و با وجود تأکیدات مدیران ارشد استانی، این رویکرد را اصلاح نکرده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به عملکرد ضعیف بانک های خصوصی استان در حوزه مصرف منابع گفت: این عملکرد مصداق ترک فعل بوده و برخورد قضایی در پی دارد.
سید محمد اسحاقی با تاکید بر حمایت بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار جامعه به ویژه قشر کارگر دارند و حمایت از آنها گامی مهم در تحقق اقتصادی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به قانون هزینه کرد منابع بانک‌ها در استان‌ها تصریح کرد: بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی مکلف به صرف ۵۰ درصد از منابع خود در استان‌ها هستند و عمل به این قانون که ارتباط مستقیم با تولید دارد باید با جدیت بیشتری نظارت و اجرایی شود.
وی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان بانک‌ها در جلسات اقتصادی استان بیان کرد: عدم حضور و یا مشارکت حداقلی این افراد، روند اجرای مصوبات الزام آور کارگروه‌های مختلف استانداری را دچار اخلال می‌کند.
اسحاقی ادامه داد: متأسفانه بانک‌ها در روند بررسی پرونده‌های تسهیلاتی و تعیین تکلیف دیون معوق بدهکاران بانکی به ویژه سرمایه گذاران بخش تولیدی، درگیر بروکراسی اداری هستند و با وجود تأکیدات مدیران ارشد استانی، این رویکرد را اصلاح نکرده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بانک‌ها با بی توجهی و عدم تمکین به مصوبات استانی در پذیرش و پرداخت تسهیلات و افزایش نسبت مصارف به منابع استانی ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های خصوصی بخش قابل توجهی از منابع تکلیفی را در اختیار داشته و متعهد به تأمین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در قالب پرداخت تسهیلات هستند،گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی طی سال‌های اخیر در زمینه انجام تعهداتشان بسیار ضعیف است.
اسحاقی با اشاره به عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع بیان کرد: بانک‌های ایران زمین، آینده، پاسارگاد و گردشگری در حوزه نسبت مصارف به منابع بانکی تا پایان تیرماه امسال ضعیف‌ترین عملکرد را دارند.
وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌های خصوصی موجب دلسردی سرمایه گذاران و خسارت به استان گیلان می‌شود،گفت: این نوع عملکرد بانک‌های خصوصی مصداق ترک فعل بوده و برخورد قانونی و قضائی با مدیران این بانک‌ها را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.