کد خبر : 2962
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

استاندار گیلان مطرح کرد؛ نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام میرزا کوچک خان

استاندار گیلان مطرح کرد؛ نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام میرزا کوچک خان
دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی این شهید روحانی با هدف بازشناسی شخصیت معنوی و انقلابی، معرفی ابعاد شخصیتی شهید میرزا کوچک جنگلی در کتابخانه مرکزی رشت مستقر می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام میرزا کوچک خان گفت: ابعاد مختلف زندگی میرزا کوچک باید برجسته سازی شود.
اسدالله عباسی در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت دغدغه مند بوده و تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.
وی از نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام شهید میرزاکوچک خان جنگلی، افزود: این کتابخانه بزرگ که قرار است تا پایان سال بهره برداری شود، به نام شهید روحانی و مبارز نستوه میرزا کوچک جنگلی که روحیه‌ای انقلابی و بسیجی داشت، نامگذاری و مزین می‌شود.
استاندار گیلان با تاکید بر برجسته سازی ابعاد مختلف زندگی سردار جنگل، بیان کرد: دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی این شهید روحانی با هدف بازشناسی شخصیت معنوی و انقلابی، معرفی ابعاد شخصیتی شهید میرزا کوچک جنگلی در کتابخانه مرکزی رشت مستقر می‌شود.
وی با تاکید بر انتقال ویژگی‌های معرفتی و مجاهدت گونه میرزا به نسل جوان، افزود: روحیه مبارزاتی، اسلام خواهی، عدالت‌خواهی، استقلال طلبی، توجه به تمامیت ارضی و سازش ناپذیر بودن و نیز بیان واقعیت‌های نهضت جنگل برای نسل جدید تبیین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.