کد خبر : 2388
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه:لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه:لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی
خانه دیپلماسی فضایی ملی است که با هدف تحول اقتصاد ملی شکل گرفته بنابراین به دنبال جریان سیاسی و تنش زا نیستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تأکید بر لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی گفت: امروز نیازمند ارتقای دانش فعالان اقتصادی هستیم.
رامین مهمانپرست بعد از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه به نقش پر رنگ خبرنگاران در اطلاع رسانی و جهت دهی افکار عمومی اشاره‬ کرد و گفت: نخستین دوره تخصصی DBA با گرایش دیپلماسی در استان گیلان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد معتقدم در این بخش باید فعالیت بیشتری داشته باشیم،اظهار کرد: همه دستگاه‌هایی که در دیپلماسی اقتصادی تأثیرگذار هستند نیازمند نوعی هماهنگی و برنامه‌ریزی هدفمند هستیم.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم دیپلماسی اقتصادی شکل واقعی خود را داشته باشد باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهیم، افزود: نیازمند ارتقای دانش فعالان اقتصادی هستیم.
وی با بیان اینکه برای بازار صادراتی،صادر کننده نیازمند قوانین حمایت کننده مختلفی است، ادامه داد: برای جهش و رشد یک کشور نیازمند طراحی کلان در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره هستیم.
مهمانپرست با اشاره به اینکه امروز نیازمند تخصص و مهارت جدید هستیم، اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش اقتصادی مدیران و فعالان اقتصادی در ۱۰ استان کشور به جز استان تهران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: خانه دیپلماسی فضایی ملی است که با هدف تحول اقتصاد ملی شکل گرفته بنابراین به دنبال جریان سیاسی و تنش زا نیستیم.
مهمانپرست افزایش سطح دانش فعالان اقتصادی در روابط خارجی را از اهداف این دوره آموزشی برشمرد و اضافه کرد: ۹۰ درصد اساتید این دوره دیپلمات ارشد و با سابقه کار ۴۰ ساله هستند که در دیپلماسی اقتصادی کشور فعال بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.