کد خبر : 10339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان: صنایع کوچک خودکفایی و خودباوری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان: صنایع کوچک خودکفایی و خودباوری
در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان از ناحیه صنعتی پرکاپشت و کارگاهی شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد.
مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با حضور در شهرستان آستانه اشرفیه از ناحیه صنعتی پرکاپشت و کارگاهی این شهرستان بازدید به عمل آورد.
محبوبی در خصوص هدف از این بازدید بیان داشت: این بازدیدها به منظور بررسی وضعیت موجود صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی گیلان و احصاء مشکلات آنها ،صورت پذیرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: تداوم رشد صنعت مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط است.
وی افزود: صنایع کوچک، امروز از اهمیت و جایگاه مناسبی در دنیا برخوردار است و در کشور ما می‌بایست توجه بیشتری به این مقوله بشود.
محبوبی گفت: صاحبان صنایع امروز با مشکلات متعددی مواجع هستند که اهم این مشکلات عبارت است از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، امور مالیاتی،بخشودگی جرائم بانکها، افزایش پرداخت هزینه تامین اجتماعی و حمایت از بازارهای داخلی .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص ارائه راهکارهای حمایتی از صنایع کوچک بیان داشت: بازنگری در قانون مالیات‌ها و ارایه تسهیلات مناسب بانکی موجب شکوفایی بخش صنعت خواهد شد و این در رونق تولید هم بسیار موثر خواهد بود. کاهش نرخ بهره بانکی برای صنعت‌گران که کار آفرینان و ایجاد کنندگان فرصت‌های شغلی هستند،بسیار ضروری و مهم است . کمک به راه اندازی مجدد بنگاه های صنعتی که تسهیلات معوق دارند، همه این راهکارها می تواند سازنده و حائز اهمیت باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد.
محبوبی در پایان تصریح کرد: مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره‌برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.