کد خبر : 10095
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

به مناسبت هفته بهزیستی، همزمان با سراسر کشور؛ ۷۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان واگذار می شود

به مناسبت هفته بهزیستی، همزمان با سراسر کشور؛ ۷۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان واگذار می شود
هم اکنون ۶ مرکز اعصاب و روان در استان فعالیت دارند ، حداقل باید ۴ مرکز دیگر راه اندازی شود در حال حاضر مراکز اعصاب و روان ظرفیتی برای پذیرش بیماران جدید ندارند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته بهزیستی از تحویل ۷۳ واحد مسکونی به مددجویان در استان گیلان خبر داد.
سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته بهزیستی( ۲۵ الی ۳۱ تیر) در گفت وگو با خبرنگاران در رشت با اشاره به واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان گفت: همزمان با سراسر کشور روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۷۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان واگذار خواهد شد.
وی افزود:۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی گیلان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند و عمده مشکل آنان پرداخت رقم اولیه ۴۰ میلیون تومان است که با همت ریاست سازمان بهزیستی و دولت سیزدهم براساس انعقاد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مقرر شد مددجویان بهزیستی از پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون تومان مذکوربرای مسکن معاف شوند.
مدیرکل بهزیستی گیلان در مورد اجرای طرح اورژانس اجتماعی گفت: همه شهرستان های استان به غیر از شهرستان سیاهکل از اورژانس اجتماعی برخوردار هستند، در شهرستان خمام نیز هم اکنون پایگاه اورژانس اجتماعی در داخل اداره راه اندازی شده و منتظر اعتبار برای راه اندازی آن هستیم‌.
وی درمورد وام خوداشتغالی شد::مددجویانی که آموزش دیده اند و از مجوز سازمان فنی و حرفه ای برخوردار هستند ۱۰۰میلیون وام قرض الحسنه بلند مدت با کارمزد ۴درصد پرداخت می شود. و اگر کارشان توسعه یابد وام تکمیلی نیز به آنان پرداخت می شود.
سید مهدی خدمت بین دانا گفت:هم اکنون ۶ مرکز اعصاب و روان در استان فعالیت دارند ، حداقل باید ۴ مرکز دیگر راه اندازی شود در حال حاضر مراکز اعصاب و روان ظرفیتی برای پذیرش بیماران جدید ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به آمار بالای سالمندی در استان افزود: ۱۰۳ مرکز توانبخشی اعم از مراکز شبانه روزی، مراکز روزانه، ویزیت در منزل و…هم اکنون در استان فعالیت دارند.
وی در مورد مستمری بگیران گفت::۳۷ هزار نفر در استان از بهزیستی مستمری دریافت می کنند که از این تعداد کمتر از ۱۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.
استاندار گیلان به مناسبت هفته بهزیستی ، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مددجویان بهزیستی استان مورد بازدید قرار داد این نمایشکاه در ۱۰ غرفه(ظرفیت دهها غرفه وجود دارد ) در محوطه بهزیستی استان برپا است و عموم مردم می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ بعدظهر و ۱۸ الی ۲۱ از این نمایشگاه دیدن فرمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.