کد خبر : 12192
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۸

سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تامین اجتماعی ، نقطه عطف و تحولی در این حوزه است

سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تامین اجتماعی ، نقطه عطف و تحولی در این حوزه است
پرداخت ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری و قریب به ۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، در آستانه 25 تیرماه ( روز تامین اجتماعی ) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه رشت به تشریح برخی دستاوردها و اقدامات این مجموعه و آمار عملکردی در استان پرداخت.
به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، علی حسین نژاد در این سخنرانی با تبریک ولادت امام هادی علیه السلام و تهنیت و شادباش ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر و تقارن زیبای آن با هفته تامین اجتماعی ، این مناسبت را به تمامی بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان تبریک گفته و اذعان داشت : تامین اجتماعی مفهومی گسترده در قالب یک نظام با ساختاری وسیع است و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بخش از این مجموعه ، تنها وظیفه امور بیمه ای در این تعریف را برعهده دارد.
وی با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه کشور در فروردین ماه سالجاری ، این امر را نقطه عطف و تحولی در رویکردهای اتخاذی برای کاهش فقر و محرومیت ، تحقق عدالت اجتماعی و بسط پوشش‌های بیمه ای برشمرده و افزود : تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای با ۲۸ شعبه اجرایی ، ۷ واحد اقماری و ۱۰ کارگزاری رسمی و در بخش درمانی با یک بیمارستان ، دو پلی کلینیک تخصصی و یازده مرکز درمانی شهرستانی ارائه خدمات و تعهدات به یک میلیون و سیصد و بیست هزار نفر یعنی افزون بر نیمی از جمعیت گیلان را برعهده دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با بیان اینکه به حول و قوه الهی دومین بیمارستان تامین اجتماعی به زودی در منطقه کومله لنگرود افتتاح خواهد شد اذعان داشت : توسعه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و در دسترس بودن خدمات ، برگزاری میزهای خدمت جهادی شهرستانی ،کسب رتبه دستگاه برتر در جشنواره شهید رجائی و ارزیابی های سازمانی در بین سایر استانها و … از موفقیت های حاصل شده در سال گذشته در تامین اجتماعی گیلان بوده است.
علی حسین نژاد بخش‌های بیمه ای و درمانی سازمان را دو بال این مجموعه برشمرده و با تاکید بر همسوئی و همدلی موجود ، اراده مدیران و همکاران را در جهت ارائه خدمات بی منت و صادقانه به جامعه هدف دانسته و از مسئولین و مقامات استانی بابت حمایتهای انجام شده در جهت تحقق برنامه های این سازمان بزرگ قدردانی نمود.
وی به پرداخت ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری و قریب به ۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری اشاره نموده و اظهار داشت منابع وصول شده از محل حق بیمه ها در استان بین ۶۲ تا ۶۳ درصد مصارف تعهداتی را پوشش میدهد.
شایان ذکر است همزمان با این سخنرانی برخی روسای شعب تامین اجتماعی در شهرهای دیگر استان نیز در اقدامی مشابه به تشریح و تبیین برنامه ها و گزارشهای آماری پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.