کد خبر : 11719
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

شهرستان های پرخطر در نقشه کرونایی گیلان افزایش یافت

شهرستان های پرخطر در نقشه کرونایی گیلان افزایش یافت
در زمان حاضر از مجموع بستری ها ١٣ درصد در بیمارستان ١٧ شهریور رشت ویژه کودکان و نوجوانان بستری هستند بنابراین تمام گروه های سنی باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش پویشگران گیل:
بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد، شمار شهرستان های پرخطر و نسبتا پرخطر در نقشه کرونایی استان گیلان افزایش یافت.
شهرستان سیاهکل از رنگ بندی زرد کرونایی خارج و نارنجی شد ضمن اینکه لاهیجان نیز پیش از این در نقشه کرونایی استان گیلان نارنجی بود.
تعداد شهرستان های زرد “نسبتا پرخطر” کرونا نیز از چهار شهرستان به ١٣ شهرستان افزایش یافت و بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی املش، آستارا، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، فومن، صومعه سرا، لنگرود و ماسال در نقشه کرونایی گیلان زرد هستند در حالیکه پیش از این املش، صومعه سرا، رضوانشهر و سیاهکل زرد بودند و بقیه در رنگ بندی آبی قرار داشتند.
همچنین بر اساس ارزیابی جدید شهرستان های آستانه اشرفیه و تالش همانند هفته گذشته ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رنگ بندی آبی باقی بماند.
آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تقریبا از دو هفته گذشته رو به افزایش یافته و در این مدت بیش از ۶ برایر شده است، بر اساس آمار امروز “جمعه” دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ١٢٧ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.
رعایت توصیه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون همچنان مورد تاکید مسئولان بهداشتی است، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گیلان بستری شدند و تعداد بیماران میتلا به کرونا به ۱۲۷ نفر رسید که از این تعداد ١٣ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.
دکتر فردین مهرابیان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه که در آمار بستری های مبتلا به کرونا رده های سنی سالمند، کودک و نوجوان مشاهده می شود، افزود: در زمان حاضر از مجموع بستری ها ١٣ درصد در بیمارستان ١٧ شهریور رشت ویژه کودکان و نوجوانان بستری هستند بنابراین تمام گروه های سنی باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی با اشاره به بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی گیلان از هفته گذشته افزود: با توجه به افزایش بستری ها ، امکان افزایش شهرستان ها با رنگ بندی نارنجی و ورود به رنگ قرمز وجود دارد بنابراین درخواست ما از مردم این است که از عادی انگاری بیماری کووید ١٩ اجتناب کنند.
بر اساس آخرین آمار تاکنون دو میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۹۶ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و ۵۴ و ۸۴۸ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۲۱ نفر معادل ۴۹ دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.