کد خبر : 13574
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

تاکنون ۲۹ نفر به دلیل غرق‌شدگی در گیلان جانشان را از دست دادند

تاکنون ۲۹ نفر به دلیل غرق‌شدگی در گیلان جانشان را از دست دادند
شنا در محیط‌های دارای طرح دریا انجام شوند ضمن اینکه رودخانه‌ها مکان‌های ناامن هستند که وضعیت عمق، جریان آب و مخاطرات مرتبط با آنها مشخص نیست.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا دهم تیرماه امسال ۲۹ نفر در استان به دلیل غرق‌شدگی جانشان را از دست دادند.
دکتر مهدی قربانی ثمین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۶ نفر در دریا، ۱۰ نفر در رودخانه و سه نفر در سایر محیط‌ها غرق شده‌اند.
وی با بیان اینکه ۲۶ نفر از غرق‌شدگان مرد و سه نفر زن بودند، افزود: بیشترین گروه سنی با هشت نفر در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال به دلیل غرق‌شدگی جانشان را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به کاهش غرق شدگان طی این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته در این مدت ۳۴ نفر در استان به دلیل غرق شدگی فوت کردند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های پیشگیری از غرق‌شدگی با بیان اینکه از شنا در محیط‌های ناامن باید خودداری شود، اظهار داشت: شنا در محیط‌های دارای طرح دریا انجام شوند ضمن اینکه رودخانه‌ها مکان‌های ناامن هستند که وضعیت عمق، جریان آب و مخاطرات مرتبط با آنها مشخص نیست.
پارسال ۹۱ نفر به دلیل غرق شدگی در استان گیلان جانشان را از دست دادند که از این تعداد ۸۱ نفر مرد و ۱۰ نفر زن را شامل می‌شوند، بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به مرداد ماه به تعداد ۱۶ نفر گزارش شده است.
توصیه‌های مهم برای پیشگیری از غرق‌شدگی
آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آنها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا به شمار می‌رود، اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.
بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است و به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.
شوخی‌های خطرناک در آب موقع شنا از مهمترین مسایلی است که منجر به غرق شدگی می شود. همچنین توصیه می شود افراد پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شُل شدن عضلات می شود، شنا نکنند، توانایی خود را در شنا کردن بیش از حد در نظر نگیرید و در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.