کد خبر : 7915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۹

استاندار گیلان: به جوانان بانشاط و متخصص نیاز داریم

استاندار گیلان: به جوانان بانشاط و متخصص نیاز داریم
رسیدن یارانه به دست جامعه هدف، مهم است و کسانی که باعث فقر و مشکلات برای جامعه می‌شوند، دست آنان در این طرح قطع خواهد شد چون به جای اینکه ارز ترجیحی صرف واردات کالاهی غیرضروری شود در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: باید شرایط را طوری مهیا کنیم تا جوانان ما با نشاط و شاداب و همچنین با داشتن مهارت و تخصص وارد عرصه تولید شوند چرا که جامعه به وجود چنین افرادی نیاز دارد.
اسدالله عباسی در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در سالجاری در رشت اظهار داشت:متاسفانه در امور جوانان غفلت شده است اما دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا مشکلات جوانان در جامعه به حداقل برسد.
وی افزود: باید بستر به گونه ای فراهم شود که از ورود جوانان به آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم چون پرتگاه‌هایی وجود دارد که سرمایه های این مملکت را در آنی به درون خود می کشند که ما باید در برابر آنها بتوانیم معضلات و مشکلات جوانان را به حداقل کاهش دهیم.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: باید تولید مسکن ارزان داشته باشیم تا جوانان این تمایل را داشته باند که با تهیه مسکن، به سمت ازدواج و تشکیل خانواده بروند و با توجه به مشکلات کنونی، هم‌اینک ازدواج یک ریسک برای جوانان محسوب می‌شود.
وی گفت: علاوه بر ایجاد مسکن ارزان قیمت، باید در بخش اشتغال نیز شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا جوانان ما با کسب مهارت و تخصص، مشغول به کار شوند به طور حتم با برطرف شدن مشکل مسکن و اشتغال، ازوداج در بین جوانان افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: البته باید کار فرهنگی نیز در جامعه برای تشکیل خانواده و فرزندآوری بیشتر شود چون دشمنان ما در این بخش کار کردند و متاسفانه موفق هم بودند و به همین دلیل هم اینک فرزندآوری در جامعه و نزد خانواده ها به خصوص در قشر جوان کاهش یافته و باید با کار فرهنگی وتولید محتوا، نقشه‌های شوم دشمنان را در این بخش خنثی کنیم.
کوتاه شدن دست‌های ناپاک از سفره مردم
نماینده عالی دولت در گیلان به اصلاح ارز ترجیحی نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور شجاعت کردند و با وجود اینکه مشکلات در این بخش زیاد بود، آبروی خود را گذاشتند تا این مشکل برطرف شود و همچنین یارانه ها و ارز ترجیحی اصلاح و قانونمند شود.
وی افزود: این اقدام با شجاعت دولت سیزدهم آغاز شد و افرادی که منابع آنان در خطر افتاده و خواهان نابودی اقتصاد و فرهنگ ما هستند،بر علیه این کار موضع گیری کرده و با همیاری رسانه های معاند در صدد مخدوش کردن این شجاعت دولت هستند، اما هدف دولت کوتاه کردن دست‌های ناپاک از سفره مردم است.
استاندار گیلان ادامه داد: رسیدن یارانه به دست جامعه هدف، مهم است و کسانی که باعث فقر و مشکلات برای جامعه می‌شوند، دست آنان در این طرح قطع خواهد شد چون به جای اینکه ارز ترجیحی صرف واردات کالاهی غیرضروری شود در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.
عباسی بیان کرد: توزیع ناعادلانه یارانه حتی روی پیشرفت استان‌ها نیز تاثیر داشت چون بعضی از استان‌ها پیشرفت خوبی داشتند اما بعضی از استان‌ها همچون گیلان به دلیل توزیع ناعادلانه، فقیر ماندند و این در حالی است که هم اینک ۲۰۰ شرکت راکد در گیلان جود دارد که قابلیت فعالیت دارند اما انگیزه‌ای برای تولید وجود نداشت.
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان علاوه بر استاندار، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنین سایر مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.