کد خبر : 7367
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ۹۸ درصد گلزار شهدای گیلان ساماندهی شده است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ۹۸ درصد گلزار شهدای گیلان ساماندهی شده است
اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران حق قانونی جامعه ایثارگری است و مناسب  سازی فضای شهری و اختصاص فضای پارک مخصوص جانبازان از جمله مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: ۹۸ درصد از هزار و ۲۱ گلزار شهدای استان بازسازی و سنگ‌های قبر آنها مرمت شده و در این راستا مسقف شدن برخی از گلزارها در دستور کار قرار دارد.
محمدرضا داوطلب روز یکشنبه در حاشیه اردوی تفریحی و آموزشی جمعی از ایثارگران گیلان در مهمانسرای جهانگردی آستارا افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان، بنای بیشتر مزارهای شهدا در معرض آسیب قرار دارند و مشارکت مسئولان شهرستان‌ها برای بهسازی و ساماندهی بیش از پیش گلزارهای شهدا ضروری است.
وی اضافه کرد: وضعیت گلزارهای شهدای گیلان در قالب یک کارگروهی در استانداری گیلان بررسی می‌شود و تا پایان سال طرح‌های خوبی در این حوزه اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید در دوره های مختلف برای همسران ایثارگران اردوهای تفریحی و آموزشی برگزار می‌کند و موارد بهداشتی و نگهداری از جانبازان به آنها ارائه می‌شود؛ زیرا جانبازان به لحاظ جسمانی آسیب‌پذیر هستند.
داوطلب گفت: چهار دهه ایثارگران با همت و تلاش شان در مسیر اعتلای انقلاب و نظام اسلامی گام برداشتند و امروز وظیفه ما تکریم و تجلیل خانواده‌های آنهاست.
وی یادآور شد: این استان هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده را به نظام اسلامی تقدیم کرده است و برای پاسداشت ارزش آنها وظیفه سنگینی داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران حق قانونی جامعه ایثارگری است و مناسب  سازی فضای شهری و اختصاص فضای پارک مخصوص جانبازان از جمله مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.