کد خبر : 6573
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

استخدام ۳۰۰ نیروی جدید در شرکت دخانیات صحت ندارد

استخدام ۳۰۰ نیروی جدید در شرکت دخانیات صحت ندارد
کمتر از ۱۰ درصد سیگار مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود و مابقی آن در دست تولیدات خارجی و واردکننده‌ها است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر مجتمع دخانیات گیلان با رد استخدام ۳۰۰ نفر در مجتمع دخانیات استان گفت: اخیراً ۱۶۰ نفر نیروکار که به صورت روز مزد مشغول کار بودند، در مدیریت جدید تبدیل وضعیت شدند.
مصطفی صابر در نشست خبری در جمع رسانه‌های گروهی استان گیلان افزود: در سال های ۹۸ و ۹۹ این نیروها به کار گرفته شده بودند و به صورت روزمزد کار می کردند و بسیاری از حقوق آنها در دریافت دستمزد ضایع می شد که تبدیل وضعیت اقدامی برای ثبات کاری آنان بود.
وی سابقه برخی از این نیروها را بیش از ۱۵ سال ‌عنوان کرد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دخانیات براساس قانون حمایت از ایثارگران، حذف شرکت‌های واسطه، اعمال مدارک تحصیلی شاغلین و چندین اقدام دیگر موجب شد تا انگیزه و علاقه کارگران به افزایش تولید در مجتمع دخانیات گیلان افزایش یابد.
مدیر مجتمع دخانیات گیلان اظهار داشت: براساس رویکرد جدید در کنار تولید بدنبال مبارزه با فساد هستیم و در همین راستا، هیچ اموال سرمایه‌ای فروخته نشده و دست دلالان هم کوتاه شده است.
صابر در ادامه با اشاره به قدمت دخانیات در کشت و تولید مواد دخانی، گفت: گیلان تنها واحد فرآوری دخانیات کشور را در اختیار دارد و سهم این استان در میزان تولید سیگار ۵۰ درصد کل تولید کشور است.
وی با بیان اینکه ۶ مجتمع دخانیات در کشور فعال است، افزود: کمتر از ۱۰ درصد سیگار مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود و مابقی آن در دست تولیدات خارجی و واردکننده‌ها است.
به گفته مدیر مجتمع دخانیات گیلان، ۸۰ میلیارد نخ(واحد شمارش سیگار) سیگار نیاز کشور است و ۹۰ درصد آن توسط شرکت های خارجی تولید و در بازار مصرف کشور عرضه می شود.
صابر با بیان اینکه سهم دخانیات ایران ۹میلیارد در سال ۹۹ بود، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیارد رسید و قرار است در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۲۰ میلیارد نخ افزایش پیدا کند.
پیشتر یکی ازنمایندگان مجلس مدعی شده بود که به دستور وزیر اقتصاد با با اخراج ۳۰ نیروی کار مجموعه دخانیات حدود ۳۰۰ نفر به این مجموعه اضافه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.