کد خبر : 9424
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

نخستین دستگاه زباله سوز مقیاس کوچک در بندرکیاشهر راه اندازی شد

نخستین دستگاه زباله سوز مقیاس کوچک در بندرکیاشهر راه اندازی شد
روستای سالکده بندرکیاشهر با داشتن ۴۸۰ خانوار جمعیت، از جمله روستاهای این بخش است که طرح تفکیک زباله در حدود ۹۰ درصد در آن اجرا می شود.

به گزارش پویشگران گیل:
بخشدار بندرکیاشهر از نصب نخستین دستگاه زباله سوز مقیاس کوچک در روستای سالکده این بخش از شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.
رحیم رضوانی با اشاره به اینکه این دستگاه زباله سوز توسط خیرین منطقه خریداری و نصب شده افزود: نصب این زباله سوز حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشت.
وی با بیان اینکه این زباله سوز روزانه ظرفیت سوزاندن حدود ۳۰۰ کیلوگرم زباله بهداشتی را دارد، اظهار داشت: روستای سالکده بندرکیاشهر با داشتن ۴۸۰ خانوار جمعیت، از جمله روستاهای این بخش است که طرح تفکیک زباله در حدود ۹۰ درصد در آن اجرا می شود.
بخشدار بندرکیاشهر در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای منطقه خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای این طرح با هدف کاهش تولید زباله و ساماندهی پسماندهای روستایی در ۱۴ روستای این بخش با انجام فعالیت های آموزشی و عقد قرارداد با مشاورین در حال انجام است.
به گفته رضوانی اجرای این طرح به کلیه دهیاران مناطق روستایی این منطقه ابلاغ شده و در ۱۴ روستای این بخش نیز مقدمات اجرای آن فراهم شده است.
وی همکاری و مشارکت عموم مردم در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در مناطق روستایی این بخش ضروری دانست و اظهار داشت: بطور متوسط در هر هفته حدود ۵ تن زباله در روستاهای این بخش تولید می شود.
بخشدار بندرکیاشهر با اشاره به وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بندرکیاشهر گفت: بخش بندرکیاشهر دارای ۳۲ روستاست که از این تعداد ۸ روستا ساحلی هستند.
بخش بندرکیاشهر یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان بوده و با داشتن ۳۲ دهیاری مصوب دارای ۱۹ هزار نفر جمعیت روستایی است.
این بخش با داشتن جاذبه های مختلف گردشگری و تفریحی چون سواحل دریایی و رودخانه ای ، تالاب ها ، مرداب های طبیعی ، پارک های جنگلی و ساحلی ، پارک ملی بوجاق از قطب های مهم گردشگری استان گیلان به شمار می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.