کد خبر : 9371
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

ساعت فعالیت پایگاه‌ها خونگیری گیلان در شب‌های قدر مشخص شد

ساعت فعالیت پایگاه‌ها خونگیری گیلان در شب‌های قدر مشخص شد
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

به گزارش پویشگران گیل:
ساعت و چگونگی فعالیت خونگیری پایگاه‌ها، اتوبوس‌های ثابت و سیار انتقال خون استان گیلان در شب‌های قدر مشخص شد.
مدیرکل انتقال خون گیلان درباره چگونگی فعالیت پایگاه‌های خونگیری در شب های قدر گفت: فعالیت مراکز انتقال خون در رشت و بندرانزلی از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٣:٣٠ تعیین شده است.
دکتر بابک پاکدل افزود: پایگاه های انتقال خون لاهیجان، آستارا ، تالش فرمن، لنگرود و رودسر ار ساعت ٢٠:٣٠ تا ٢٣:٣٠ آماده خونگیری است.
وی با بیان اینکه اتوبوس ثابت در میدان بخسازی رشت نیز شب های قدر از ساعت ١٧ تا ٢٣ آماده خونگیری است، اظهار داشت: اتوبوس سیار انتقال خون گیلان نیز شب اول تا سوم قدر پس از افطار به ترتیت در مهدیه رشت، حرم سیدجلال الدین اشرف آستانه اشرفیه و مسجدجامع خمام آماده خونگیری هستند.
سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال” ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.