کد خبر : 9769
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر: تجلی نور در مشق آیه‌ها

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر: تجلی نور در مشق آیه‌ها
با روی کارآمدن دولت سیزدهم این تبعیض و بی عدالتی خاتمه یافت و همنه استانها بطور مساوی از آن بهرمند هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر و با حضور جمعی ازهنرمندان برجسته انجمن خوشنویسان شهرستان‌های غرب گیلان، هنر با آموزه‌های دینی همراه شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور در آیین مشق آیه‌ها که به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف کتابت مصحف شریف قرآن کریم در رضوانشهر تشکیل شده بود گفت: هنر وقتی با آموزه‌های دینی آمیخته شود، مسلماً ماندگارتر و اثرگذارتر خواهد بود.
رضا ثقتی با بیان اینکه، خوشنویسی هنری قدسی است به ویژه اگر در خدمت کتابت قرآن کریم قرار بگیرد افزود: هنر خوشنویسی در میان ایرانیان دارای قدمتی دیرینه است و همواره در طول تاریخ هنرمندان بسیاری در این عرصه درخشیده‌اند.
وی بیان کرد: در گذشته این مراسم فقط در مرکز استان برگزار می‌شد ولی با اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان لاهیجان، رضوانشهر و بندرانزلی در حال برگزاری است که هر کدام از این شهرستان ها میزبان شهرستان های همجوار خود می باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وی از دلایل مهم برگزاری این برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها را، بخاطر استفاده و بهره‌گیری عموم مردم از آن عنوان کرد و گفت: گیلان همواره بعنوان مهد فرهنگ بوده است و هم اکنون از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان روزانه حدود ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی اجرا می گردد.
ثقتی گفت: هنر، زبان مشترک همه مردم است که عشق و زیبایی را در سطح جامعه گسترش می‌دهد و جبهه متحد هنرمندان از مهمترین عرصه های جامعه می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته بخش اعظم بودجه‌های فرهنگی فقط در تهران هزینه می‌شد، گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم این تبعیض و بی عدالتی خاتمه یافت و همنه استانها بطور مساوی از آن بهرمند هستند.
وی در ادامه به آثار هنری برجسته در رضوانشهر اشاره کرد و گفت: کیفیت آثارهنرمندان رضوانشهر در سطح بسیاربالایی است و از آنجایی که رئیس انجمن خوشنویسان این شهرستان جناب آقای کیوان سهرابی از افراد فرهیخته هستند، این امر تکلیف مارا سنگین تر می کند.
همایش مشق آیه ها با حضور جمعی از اساتید برتر انجمن خوشنویسان شهرستان های رضوانشهر، تالش، آستارا، صومعه سرا و ماسال و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری رضوانشهر برگزار گردید و در پایان به اساتید شرکت کننده لوح سپاس اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.