کد خبر : 10053
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد: کشف بیش از هزار قلم شیء عتیقه در گیلان 

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد: کشف بیش از هزار قلم شیء عتیقه در گیلان 
در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به میراث فرهنگی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و اجرا شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف هزار و 108قلم شیء عتیقه توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال گذشته خبر داد.
فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف هزار و 108قلم شیء عتیقه توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال گذشته خبر داد.
سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با افرادی که به هر نحوی قصد سوء استفاده از میراث فرهنگی و به تاراج بردن این سرمایه‌های ملی را دارند، حفاظت از میراث فرهنگی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به میراث فرهنگی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و اجرا شده است.
وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال1401ضمن اشاره به کشف هزار و 108قلم شیء عتیقه،506 عدد شیء تقلبی،41 دستگاه فلزیاب و 37 مورد حفاری غیرمجاز، گفت:کشفیات اشیای عتیقه در استان نسبت به سال 1400افزایش 97درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در این راستا 162نفر دستگیر و پس از تشکیل ۴۴ فقره پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.