کد خبر : 10943
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:ابزار هنر باید در خدمت ارزش های انقلابی و دینی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:ابزار هنر باید در خدمت ارزش های انقلابی و دینی باشد
امیدواریم در سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و بتوانیم جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ را در مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان اکران کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنر فراگیرترین ابزار نشر ارزش های انقلابی و دینی، گفت: ابزار هنر باید در خدمت ارزش ها باشد.
رضا ثقتی در همایش استانی «شعر لاله‌های غریب» با محوریت شهید ابوالحسن کریمی با تاکید بر اینکه هنر فراگیرترین ابزار نشر ارزش‌های انقلابی و دینی است، گفت: تکلیف است که ابزار هنر در خدمت ارزش‌ها باشد.
وی شهید کریمی را یکی از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی دانست و افزود: شعرا همواره پیشران حوزه هنر بودند و در انقلاب اسلامی نیز با سروده‌های خود توانستند به تقویت جریان انقلاب کمک شایانی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پروژه نیمه کاره مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان، گفت: امیدواریم در سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و بتوانیم جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ را در مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان اکران کنیم.
بیش از ۱۲۰ اثر به دبیرخانه همایش استانی شعر «لاله‌های غریب» با محوریت شهید ابوالحسن کریمی ارسال شده است.
پس از اعلام نظر داوران این جشنواره «رضا نیکوکار» به عنوان نفر برتر انتخاب شد و خانم‌ها «رقیه آزادنیا» و «نیره جهان بین» حاضر رتبه‌های دوم و سوم شدند و آثار «آرش پور علیزاده»، «مریم پیله ور» و» مرضیه فرمانی» شایسته تقدیر شناخته شدند.
شهید ابوالحسن کریمی فرماندار اسبق لاهیجان و دادستان کل استان گیلان در شامگاه سیزدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خیابانی که امروزه به نام همین شهید نامگذاری شده توسط منافقین کوردل ترور شد و به مقام شهادت نائل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.