کد خبر : 8088
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۴

توزیع بیش از ۳۵ تن بذر گواهی شده شلتوک برنج در رضوانشهر

توزیع بیش از ۳۵ تن بذر گواهی شده شلتوک برنج در رضوانشهر
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام‌های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد بهره بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار می‌باشد

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: درآستانه سال زراعی جدید بیش از ۳۵ تن بذر گواهی شده شلتوک برنج از نوع ارقام محلی هاشمی، بین کشاورزان شالیکار این شهرستان توزیع شد.
مهندس فرامرزآصفی افزود: تا کنون بیش از ۳۵ درصد از اراضی کشاورزی مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر شخم اول زمستانه خورده اند و همین روند با سرعت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه درآستانه سال زراعی جدید قرارداریم گفت: بیش از ۳۵ تن بذر گواهی شده شلتوک برنج محلی هاشمی، با قیمت مصوب بین کشاورزان شالیکار این شهرستان توزیع شد.
مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر در ادامه با اشاره به توزیع انواع کودشیمیایی بین برنجکاران این شهرستان گفت: برای سال زراعی جدید تا کنون یک هزار و ۱۲ تن انواع کودشیمیایی از نوع ازته، پتاسه و فسفاته بصورت حواله الکترونیک در سامانه صادر گردیده است.
آصفی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش امور فنی و زیربنایی بخش کشاورزی رضوانشهر گفت: در راستای ارائه خدمت به کشاورزان و با هدف تأمین و ذخیره آب زرزاعی، اقدام به لایروبی دو دهنه آببندان در روستای خلخالیان، از توابع بخش پره سر، با اعتبار ۲۱۱ میلیون تومان شد.
مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر اضافه کرد: در همین رابطه تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ روستاهای رودسر تازه آباد در بخش مرکزی رضوانشهر و نوکنده ۱ و ۲ در بخش پره سر با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام‌های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد بهره بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار می‌باشد که سطح زیر کشت برنج در این مناطق بالغ بر ۱۰ هزار هکتار است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.