کد خبر : 16161
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

مهلا خرازی ثابت

شطرنجبازان گیلانی در مسابقات قهرمانی مدارس آسیا درخشیدند

شطرنجبازان گیلانی در مسابقات قهرمانی مدارس آسیا درخشیدند
حسین میربلوک:خوشبختانه رشته ورزشی شطرنج از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در گیلان دارد.

به گزارش پویشگران گیل :  
شطرنجبازان گیلانی در مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا خوش درخشیده و عناوین قهرمانی متعددی را کسب کردند.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان در این زمینه اظهار داشت: مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر قهرمانی آسیا به میزبانی  فیلیپین و به صورت آنلاین برگزار و هفت شطرنجباز گیلانی با درخشش خود،عناوین قهرمانی را صاحب  شدند.
حسین میربلوک افزود:در جریان این رقابت‌ها و در بخش مسابقات دانش آموزان دختر، عسل ابراهیمی، آدرینا ایمانی و آرشیدا رستگار، شطرنجبازان شایسته گیلانی در رده‌های سنی مختلف در قالب تیم ایران موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند.
وی ادامه داد: همچنین در رقابت‌های شطرنج دانش‌آموزان قهرمانی مدارس آسیا دربخش پسران، ماهان‌رمضانی،آرین برادران‌تمدن،آروین دانش‌آراسته و باراد‌احمدی، شطرنجبازان ارزنده استان گیلان حایز رتبه‌های برتر شدند.
وی بیان کرد:رئیس هیات شطرنج استان گیلان خاطرنشان کرد:خوشبختانه رشته ورزشی شطرنج از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در گیلان داشته و این استان یکی از قطب های برتر شطرنج در کشور بشمار می‌رود و همواره شطرنج‌بازان زبده گیلانی در تیم های ملی مختلف رده های سنی ایران، حضور چشمگیر و موثری دارند.
در مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا، 893 شطرنجباز دختر و پسر از 25 کشور از قاره کهن به میزبانی کشور فیلیپین در 12 جدول و به صورت آنلاین با هم به رقابت پرداختند.
تیم ایران با 96 شطرنجباز و 24 تیم در این دوره از رقابت ها حضور یافت که سرانجام با درخشش شطرنجبازان گیلانی و سایر شطرنجبازان استان‌های مختلف، با کسب 11مدال تیمی و هفت مدال انفرادی، پس از هند در هردو بخش نایب قهرمان مدارس شطرنج آسیا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.