کد خبر : 21547
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

در زمستان ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

میزان «مرگ خاموش» در گیلان ۲۰۰ درصد کاهش یافته است

میزان «مرگ خاموش» در گیلان ۲۰۰ درصد کاهش یافته است
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از کاهش ۲۰۰ درصدی فوت در اثر استنشاق گاز مونو اکسید کربن (مرگ خاموش) در زمستان جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

مهدی قربانی ثمین در گفتگویی گفت: خوشبختانه تعداد مرگ و میر ناشی از استنشاق گاز مونو اکسید کربن (مرگ خاموش)در زمستان جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۲۰۰ درصدی در استان مواجه بوده است.
وی افزود: در سال جاری تنها پنج نفر بر اثر مرگ خاموش جان خود را از دست داده‌اند که این رقم ۱۶ نفر در طی زمستان گذشته بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خاطرنشان کرد: از این تعداد فوتی در اثر استنشاق گاز مونو اکسید کربن چهار نفر در آبان ماه و یک نفر در بهمن ماه گزارش شده است.
قربانی ثمین نقش اطلاع رسانی در خصوص توجه به موارد ایمنی را در کاهش این تلفات موثر دانست و گفت: آموزش استفاده صحیح از وسایل گازی و اطلاع رسانی در خصوص خطرات ناشی از گاز مونو اکسید کربن،یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از بروز حوادث است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل این کاهش چشمگیر نیز کم‌بودن روزهای سرد در زمستان امسال بوده که به نسبت، میزان استفاده از وسایل گازسوز به خصوص بخار گازی را کاهش داده است.

منبع: مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.