کد خبر : 27197
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

معرفی مرغداری آلوده‌کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی

معرفی مرغداری آلوده‌کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی
یک واحد مرغداری متخلف که اقدام به تخلیه ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده در تالاب انزلی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حمزه عشوری گفت: براساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا،کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و دامپزشکی به منطقه عزیمت و پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف را شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.
وی ادامه داد: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت سر از تالاب انزلی درآورده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی،محیطبانان مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحاء کردند.
عشوری در پایان گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
تالاب انزلی در جنوب غربی سواحل دریای خزر در کنار یکی از مهمترین بنادر تجاری اقتصادی این منطقه واقع شده است و از نخستین تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر در سال ۱۳۵۴ است؛ حدود ۷۵ ویژگی کارکردی برای تالاب‌ها معرفی شده است که تالاب انزلی بسیاری از آنها را داراست.
هفت شهرستان انزلی، رشت، شفت، ماسال، فومن،صومعه سرا و خمام با ۱۳ شهر و ۷۶۸روستا در حوزه آبریز این تالاب قرار دارند؛ ۵۳ درصد حوزه آبریز دارای کاربری جنگل و مرتع است؛ ۲۵ درصد اراضی کشاورزی، ۶/۲ درصد نواحی مسکونی و شهرها، ۵/۴ درصد اراضی تالابی و آب‌بندان‌ها و مابقی سایر کاربری‌ها را شامل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.