کد خبر : 25871
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۱۲

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برگزار می‌کند:

جشنواره استانی عکس راه سبز

جشنواره استانی عکس راه سبز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان،از برگزاری نخستین جشنواره‌ی استانی عکس با عنوان «راه سبز» با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

نخستین جشنواره موضوعی عکس راه سبز با محوریت راه و کاربران جاده ای در استان گیلان برگزار می‌شود.
غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ ترافیک جاده‌ای با مشارکت عکاسان حرفه‌ای در تولید عکس‌هایی با ایده‌های بکر در جهت ارتقای کیفیت زیرساخت راه‌های برون شهری و روستایی و ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، برگزار می‌شود.
فرزاد فخرایی، دبیر این جشنواره نیز با اشاره به این‌که، این جشنواره به منظور پررنگ کردن نقش ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد ارتباط هنر با این مقوله با استفاده از نگاه تیزبین هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان به عکاسی برای به تصویر کشیدن زوایای حمل و نقل جاده‌ای، برگزار می‌شود،گفت: موضوعات عکس در این جشنواره شامل: ایمنی راه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی، ایمنی تردد کاربران جاده‌ای(عابرین پیاده، رانندگان، موتورسواران و ادوات کشاورزی)، حمل و نقل کالا و ترانزیت، حمل و نقل عمومی مسافر، راه و احشام و راه و محیط زیست است.
فخرایی در ادامه افزود: آثار پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد،گواهی شرکت در مسابقه اهدا خواهد شد.
دبیر جشنواره‌ی راه سبز، شرکت در این مسابقه را برای عموم علاقه‌مندان و عکاسان آزاد عنوان نموده و افزود: این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می تواند حداکثر 10 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. عکس‌ها باید با فرمت JPEG بوده و ضلع کوچک آن حداقل 20 سانتیمتر (2000 پیکسل) باشد. عکس‌ها باید در منطقه‌ی جغرافیایی گیلان عکاسی شده باشد.
مدیر اجرایی این جشنواره، محمدرضا مجلسی و هیات‌داوران،شباب گلچین، افشین میرزایی و مرتضی رفیع‌خواه بوده و جایزه نفر اول 6 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون تومان و نفر سوم و همچنین برنده جایزه‌ی ویژه نیز دو میلیون تومان است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 10 اردیبهشت 1403، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره‌ی 09119375535 ارسال نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.