کد خبر : 25448
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

به‌منظور مشارکت در کاشت یک میلیاردنهال؛

اجرای طرح سفیران سبز در کانون استان گیلان

اجرای طرح سفیران سبز در کانون استان گیلان
طرح «سفیران سبز» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فعال در عرصه پاس‌داشت محیط‌زیست در استان گیلان اجرایی‌ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

طرح «سفیران سبز» به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و دستگاه‌های فعال در عرصه پاس‌داشت محیط‌زیست در استان گیلان اجرایی‌ شد.
این طرح که با رویکردی آموزشی و تربیتی و به‌منظور کاشت نهال توسط اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برنامه‌ریز شد، نگاهی ویژه به توصیه‌های دین مبین اسلام، معصومین(ع) و بیانات مقام رهبری(مدظله‌العالی) و ریاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کاشت درخت و صیانت از محطی‌زیست دارد.

فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط‌زیست، جذاب‌سازی فعالیت‌ها، تقویت فرهنگ هم‌گرایی و تعامل و مشارکت با دیگرمجموعه‌های فعال در این عرصه،از جمله اولویت‌های کانون برای مشارکت در کاشت یک میلیارد نهال طی فرآیندی ۴ ساله به‌شمار می‌رود.

برهمین اساس نیز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و روز درختکاری، نقطه آغاز این حرکت هدف‌مند و فرآیندمحور قرار گرفت و مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ مشارکت خانواده‌ها، مدارس و اولیای تربیتی، نسبت به کاشت  ۳ اصله نهال از سوی هر یک از آینده‌سازان ایران اسلامی اقدام‌ کردند.

این‌درحالی‌ است که فضای سبز و محدوده جغرافیایی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، مدارس و بوستان‌ها، گستره اجرای این طرح به‌شمارمی‌رفت و ضمن شناسایی گونه‌های مناسب برای کاشت در هر منطقه و بهره‌گیری از نگاه کارشناسان حفاظت‌ از محیط‌زیست، واحد فضای سبز و پارک‌های شهرداری‌ها، گامی اثربخش در عرصه فعالیت‌های زیست‌محیطی برداشته‌ شد.

بر اساس این گزارش‌ها، تجلیل از مسئولان خانه‌های محیط‌زیست مراکز کانون،نام‌گذاری نهال‌ها به‌نام کودکان دست‌اندرکار کاشت نهال، برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های زیست‌محیطی با حضور کارشناسان حفاظت‌ محیط‌زیست و دیگر مجموعه‌های فعال در این عرصه، از جمله برنامه‌های پویش ملی کاشت نهال در استان گیلان به‌شمار می‌رفت.
فعالیت‌های زیست‌محیطی و فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متنوع و خلاقانه، اهدافی‌است که همواره از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال‌ می‌شود.

 

منبع:روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.