کد خبر : 22214
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

تشکیل307 پرونده قاچاق با ارزش 6 هزار میلیارد ریال در گیلان

تشکیل307 پرونده قاچاق با ارزش 6 هزار میلیارد ریال در گیلان
پورحیدری:در 9 ماهه امسال 6 هزار و 456 واحد اقتصادی مورد بازرسی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری گفت: در این مدت ۱۸۲ هزار و ۲۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش سه هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال و در زمینه لوازم یدکی خودرو ۳۱ هزار و ۳۶۵ حلقه لاستیک به ارزش ۶۱۳ میلیاردو ۹۲۴ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.
وی گفت: در این بازه زمانی ۹۷ هزار و ۲۶۸ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲۳۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال، ۵۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصولات کشاورزی به ارزش ۴۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال و۱۳ هزار و ۸۴۸ قلم کالای دخانی به ارزش هشت میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال کشف شد.
وی از کشف ۱۵ هزار و ۹۴۵ قلم لوازم یدکی خودرو به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال خبر داد و افزود: ارزش ریالی ۱۰۷ هزار و ۳۱۰ محصول دارویی و لوازم پزشکی قاچاق کشف شده نیز ۱۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال می‌باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه ۷۵ هزار و ۱۱۲ واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به کشف ۹ هزار و ۲۶۳ مورد تخلف و تشکیل پرونده به ارزش ۲۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال شد.
پورحیدری اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال ۶۸ هزار و ۶۵۶ واحد اقتصادی در راستای کشف تخلفات تعزیری بازرسی شدند که از این تعداد برای هشت هزار و ۹۵۶ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تشکیل شد.
وی عنوان کرد: عمده تخلفات این حوزه عدم درج قیمت،گرانفروشی و عدم صدور صورت حساب،عدم درج قیمت پایه اصلی وقوع تخلفات مانند گرانفروشی، تقلب و کم فروشی بوده است.
وی تصریح کرد: در حوزه مشاوران املاک نیز هشت هزار و ۹۰۱ بازرسی انجام شده که از این تعداد برای هزار و ۱۲۵ مورد پرونده تخلف به ارزش ۴۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در حوزه نظارت بر انبارها و مراکز عمده فروش کالا نیز چهار هزار و ۸۲۹ مورد بازرسی انجام شد و از این تعداد برای ۳۴۲ پرونده تخلف به ارزش ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال تشکیل شده است.
در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تاکید استاندار مبنی بر نظارت بر کالاهای کشاورزی و اجرای گشت مشترک با سازمان جهاد کشاورزی موارد ذیل انجام پذیرفت که چهار هزار و ۶۷۰ مورد بازرسی انجام شده منجر به تشکیل ۴۹۵ پرونده تخلف به ارزش ۴۷۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال شد. به گفته وی، در حوزه نظارت بر آرد و نان نیز از ۱۲ هزار و ۵۲۰ بازرسی انجام شده برای ۲ هزار و ۷۰۳ واحد نانوایی پرونده ای به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تشکیل شد.
استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است.
مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل وب سرویس 124.ir، سامانه تلفن ۱۲۴، به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.