کد خبر : 21634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان؛

تکریم و احترام به بانوان در فرهنگ ایرانیان میراث ارزشمندی است

تکریم و احترام به بانوان در فرهنگ ایرانیان میراث ارزشمندی است
اجتماع بزرگ بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

به مناسبت فرخنده زادروز میلاد حضرت زهرا مرضیه(س) اجتماع بزرگ بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این مراسم با اشاره به تفاوت‌های فیزیولوژیکی زنان و مردان به‌دقت و ژرف‌نگری زنان در مسائل اشاره کرد و گفت: بانوان می‌توانند آرامش را در جامعه ایجاد کنند و هیچ کشوری در دنیا به توسعه نرسیده است مگر اینکه از قدرت و توانایی زنان استفاده کرده باشد.
صالح محمدی افزود: توسعه ابعاد مختلفی دارد و شامل توسعه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و قرارگیری مردان و زنان در کنار همدیگر می‌تواند باعث شکوفایی و توسعه همه‌جانبه شود و لذا ضمن تبریک روز مادر و زن به همکاران و بانوان فرهیخته خانواده بزرگ جهاد کشاورزی انتظار دارم بانوان این سازمان به عنوان معماران آینده اجتماع در رسیدن به ابعاد همه‌جانبه توسعه پیشگام باشند.
وی یادآور شد: نقش زن و مادر تاثیر مستقیم بر رفتار اعضای خانواده در اجتماع دارد و مادر تأثیرگذارترین واژه در انسان است و اهمیت آن در زندگی بیشتر از تصور ماست.
محمدی با اشاره به تکریم و احترام به بانوان در فرهنگ ایرانیان تصریح کرد: این میراث از گذشته بوده و در فرهنگ دینی و مذهبی ما نیز با نامگذاری زادروز میلاد حضرت زهرا(س) تجلی می‌یابد.
وی از بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خواست در حوزه‌های فعالیت خود نقش بانوان و کارآفرینی و توانمندی آنان را لحاظ کنند و در این رابطه تاکید کرد: هرچقدر به توانمندسازی اقتصادی بانوان به عنوان قشر عظیم جامعه که پتانسیل و توانایی بالایی دارند بپردازید، تأثیرگذاری آن را در حوزه‌های اقتصادی، درآمدی و معیشتی خواهید دید.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان نیز در اجتماع بزرگ بانوان اين سازمان به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر ضمن بیان فضائل و کمالات حضرت زهرای مرضیه (س) آن حضرت را والاترین الگوی زنان عالم دانست.
حجت الاسلام والمسلمين کريم عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش خطیر مادران در تربیت فرزند اشاره نموده و لازمه داشتن جامعه سالم را پرورش فرزندان در محیط خانواده امن و سالم دانست.
تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اهمیت عفاف و حجاب و توجه ویژه بانوان به اصالت زن مسلمان ایرانی از دیگر محورهای سخنان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان بود.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.