کد خبر : 20169
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

در سفر هیات اقتصادی اعزامی گیلان به روسیه تاکید شد:

کاهش زمان ترانزیت و رونق کریدور شمال جنوب در دستور کار بنادر گیلان و روسیه

کاهش زمان ترانزیت و رونق کریدور شمال جنوب در دستور کار بنادر گیلان و روسیه
در سفر هیات اعزامی گیلان به روسیه بر کاهش زمان ترانزیت و رونق کریدور شمال جنوب تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
استاندار گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و هیات اقتصادی از استان به منظور امضای تفاهم همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه‌ آهن رشت_ آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کردند.
در نشست مشترک با مسئولین و معاون وزیر راه دولت روسیه که در سفارت ایران در روسیه برگزار شد، موضوعات مختلفی همچون حمل و نقل کالا اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی بین دو کشور و مشکلات طرفین مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حسین یونسی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این نشست با اشاره به آمار حمل و نقل دریایی بین دو کشور، اظهار داشت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد فعالیت های مجتمع بندری انزلی با کشور روسیه بوده و نسبت مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۵ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا را به همراه داشته است.
وی در مورد رفع مشکلات ترانزیت بین دو کشور، تصریح کرد: زمان ترانزیت باید از ۳۵ تا ۵۰ روز به ۱۸ تا ۲۵ روز کاهش یابد تا شاهد رونق اقتصادی در هر دو کشور و همچنین رونق کریدور شمال جنوب باشیم.
در ادامه به رفع مشکلات ترانزیت و رونق کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و خواستار کاهش زمان ترانزیت از ۳۵ تا ۵۰ روز به ۱۸ تا ۲۵ روز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بخشی دیگر  از طرف روس خواست تا با رفع مشکلاتی از قبیل ایجاد اعماق مناسب در  بنادر آستاراخان و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها شرایطی را ایجاد نمایند تا در ادامه فعالیت ها شاهد رشد بیشتر تجارت بین دو کشور باشیم.
اسدالله عباسی؛ استاندار گیلان نیز در این نشست  با تاکید بر تقویت زیرساخت های حمل و نقلی در حوزه های مختلف ریلی، دریایی، زمینی و هوایی، عنوان کرد: پیوند کریدور شمال جنوب که با حلقه اتصالی گیلان صورت می گیرد ، می تواند نقش مهمی را در تقویت روابط تجاری در منطقه ایفا کند.
وی به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن بعنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستد که با فعال سازی بنادر می‌توانیم اقدامات مؤثری در روابط تجاری داشته باشیم.
طرف روس نیز بر رفع مشکلات ترانزیت و کاهش ترانزیت تایم از طرف دو کشور تاکید نمود.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.