کد خبر : 20062
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با نگاه تعامل‌گرا محقق می‌شود

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با نگاه تعامل‌گرا محقق می‌شود
محمدیان:نگاه تعامل‌گرای بین دو طرف و ظرفیت های موجود، توسعه پایدار روابط اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

حسین محمدیان در جریان دیدار هیات اقتصادی گیلان با مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه،توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از محوری‌ترین مولفه‌ها در رشد و اقتصادی هر کشور خواند و گفت:تقویت مراودات صادراتی، بنگاه‌های تولیدی را قادر می‌سازد که از محدودیت‌های بازار داخلی رها و از صرفه اقتصادی حاصل از تولید، بهره‌برداری بیشتری کنند.
وی اظهار کرد: ظرفیت شناسی تجار ایرانی و روسی در حوزه روابط تجاری بسیار اهمیت دارد و این عدم شناخت ظرفیت‌ها چالش بزرگی در تجارت خارجی است.
محمدیان با تاکید بر لزوم حل و فصل مشکلات بانکی تجار روسی و ایرانی،افزود: حل مشکلات بانکی شعبات مستقر و یا بانک‌های روسی جهت تبادلات ارزی بسیار اهمیت دارد.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه بازار روسیه قابلیت‌های خوبی جهت توسعه روابط تجاری دارد،گفت: نگاه تعامل گرای بین دو طرف و ظرفیت‌های موجود،توسعه پایدار روابط اقتصادی را به دنبال دارد.
محمدیان با بیان اینکه بازار روسیه خواهان محصولات کشاورزی گیلان است، اضافه کرد: در بخشی از محصولات کشاورزی گیلان حدود 60 درصد در بازار روسیه عرضه می شود و این مهم نویدبخش روزهای خوب برای تعاملات تجاری دو طرف است که باید گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به اتصاد زودهنگام خط ریلی رشت – کاسپین افزود: اتصال خطر ریلی رشت – کاسپین گام موثری در راستای حل مشکلات تجاری و تسهیل گری در این بخش خواهد بود.
محمد حزا مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه هم در این نشست گفت: این بانک زیرمجموعه بانک ملی بوده و 100 درصد سهام آن متعلق بانک ملی است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 400 بانک در روسیه افزود: میر بیزینس بانک جزود 70 بانک برتر و فعال روسیه به شمار می‌رود.
مدیرعامل میر بیزینس بانک روسیه با اشاره به نظارت مستمر و سختگیرانه بانک مرکزی روسیه، بیان کرد: تمام مراودات بانکی و تجاری در چارچوب قرارداد تجاری انجام می‌شود.
حزار با اشاره به ایجاد بسترهای تجاری با محوریت بانک ها اضافه کرد: به فعالیت تجاری دو کشور برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مشاوره داده می شود تا به نتیجه مثبت و اثربخش ختم شود.
وی با اشاره به خدمات میربیزینس بانک روسیه در حوزه تسهیل بخشی روابط تجاری و اقتصادی افزود: کلیه نقل و انتقال پولی ایران در روسیه بر عهده این بانک است.
مدیرعامل میربیزینس بانک روسیه با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات روسیه در بخش مناسبات بین المللی اضافه کرد: تحریم‌ها سیستم بانکی روسیه را برای همکاری بیشتر با بانک‌های ایرانی مجاب کرده است و این مهم ظرفیت خوبی برای توسعه روابط بین بانکی و اقتصادی است.
حزار با بیان اینکه شرایط طلایی برای مناسبات بانکی با روسیه فراهم شده است، گفت: بانک مرکزی ایران باید سیاست و رویکردش را در ارتباط گیری با بانک‌های روسی و «روبل» این کشور تغییر دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.