کد خبر : 18776
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۱۳

فرمانده انتظامی استان گیلان:آزاد‌سازی اراضی ملی ۹۸۰ میلیاردی در لنگرود

فرمانده انتظامی استان گیلان:آزاد‌سازی اراضی ملی ۹۸۰ میلیاردی در لنگرود
فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف 65 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از 980 میلیارد ریال در شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش پویشگران گیل:
سردار عزیزاله ملکی در گفت‌و‌گویی با اعلام اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است،گفت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفاني كه نسبت به تصرف اراضي ملي و منابع طبيعي اقدام مي‌كنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستا‌های منطقه چاف شهرستان لنگرود و آغاز تحقيقات پليس در اين زمينه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی برای پیگیری موضوع ضمن هماهنگی قضائی به همراه كارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌ اعلامي اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان تصريح كرد: در بازدید از زمين‌ مورد نظر مشخص شد، اين شخص ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غيرقانوني آن را به وسیله فنس و سيم‌خاردار محصور کرده است.
این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۴۲ ساله اين پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي خبر داد و با بیان اینکه با حكم قضائي و به استناد تبصره يك ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش تقريبي اين اراضی را بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سردار ملکی در پايان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبيعي و ملی از اولويت‌هاي مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور كار پلیس قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.