کد خبر : 18694
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

استاندار گیلان در همایش نومعلمان تمدن ساز: عزم جدی دولت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

استاندار گیلان در همایش نومعلمان تمدن ساز: عزم جدی دولت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
دکتر عباسی:امروز عزم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اجرای درست این سند است.

به گزارش پویشگران گیل:
اسدالله عباسی در همایش نومعلمان تمدن ساز در رشت با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین در دولت‌های گذشته غفلت شد، گفت: دولت سیزدهم عزم خود را برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزم کرده است از این رو همه به ویژه معلمان باید برای تحقق این مهم همکاری کنند تا با ترسیم راه درست، جوانان و نوجوانان به قله های سعادت دست یابند.
وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برگرفته از آموزه های دینی، انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، هویت، فرهنگ و اصالت دانست و افزود: این سند بومی و برگرفته از اندیشه‌های علمای تعلیم و تربیت کشور است.
عباسی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد، خاطر نشان کرد: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و با توجه به منویات مقام معطم رهبری و سیاست‌های ابلاغی معظم له و فلسفه تعلیم تربیت و راهکارهای در این سند، به تعلیم و تربیت بپردازند.
وی در ادامه سخنانش خطاب به معلمان جدید در این همایش اظهار کرد: در صورت وجود عشق، حس و انگیزه معلمی در وجودتان؛ در این حرفه موفق خواهید شد در غیراینصورت از همین ابتدا راه خود را تغییر دهید، البته شما با انتخاب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان؛ با هدف، شغل معلمی را برگزیدید.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شما معلمان پاکترین و زلال‌ترین مسیر را آغاز کرده اید، اضافه کرد: شما باید استعدادهای دانش آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری کشف کنید.
عباسی با بیان اینکه معلمان باید در این فرآیند به همه مولفه های رشد کودک و نوجوان توجه کنند، خاطر نشان کرد: نیابد تنها به ذهن دانش آموزان متمرکز شد،  امروز نظام تعلیم و تربیت ما شیوه غلطی را در پیش گرفته به طوری که در برخی موارد نگاه و توجه به ذهن و حافظه کودکان و نوجوانان بوده و به مسایل رشد عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، جسمی و حرکتی کمتر توجه می شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان، آموزش و پرورش را نیازمند تحول دانست و اظهار کرد: شرایط امروز با گذشته متفاوت است از اینرو معلمان باید با توجه به تفاوت ها و با بهره گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش گفت: رسالت ما در انتخاب معلمان براساس شایسته‌سالاری‌ست، زیرا معتقدیم که دانش‌آموزان به‌عنوان یک ثروت در اختیار معلمان قرار می‌گیرند و معلمان باید امانتدار آن‌ها باشند.
محمد‌حسین رمضانی با برشمردن برخی صفات نمونه معلمی در فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: معلم باید هوشیار، بصیر و تحلیل‌گر باشد تا بتواند با قدرت و در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، زیستی و … دانش آموزان را هدایت کند.
اجرای سرود و تقدیر از یک خانواده شهید دانش آموز و هفت  نومعلم برتر مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
در پایان این همایش، ۵۸۰ نفر از  معلمان جدید استخدام شده در آموزش و پرورش گیلان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.