کد خبر : 18047
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

استاندار گیلان: گیلان با تهدید جوانی جمعیت مواجه است

استاندار گیلان: گیلان با تهدید جوانی جمعیت مواجه است
عباسی:دستگاه‌های اجرایی در استان به این مهم توجه داشته و سهم تعیین شده در این حوزه هزینه کنند.

به گزارش پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده گام‌های خوبی برداشته شده‌ است که باید امور در این حوزه منسجم، هماهنگ و با سرعت بالا پیش برود.
وی در ادامه با اشاره به تهدید جمعیت در گیلان و ضرورت پژوهش‌های کاربردی برای برون رفت از این مشکل اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی یک درصد از اعتبارات پژوهشی خود را در امور مربوط به تهدیدهای گیلان از جمله جوانی جمعیت هزینه کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان جوانی جمعیت را از مولفه‌های قدرت و نشانگر اقتدار جامعه دانست و خاطر نشان کرد: البته نیروهای سالمندی که روزی جوان بوده و برای جامعه خدمت کردند امروز باید نگهداری و حفظ شوند.
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده اظهار کرد: گیلان با تهدید جوانی جمعیت مواجه است از این‌رو باید در موضوع جوانی جمعیت به برش استانی توجه شود و نباید متکی به استان‌های دیگر باشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر نگاه‌ها به موضوع جوانی جمعیت نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است، خاطر نشان کرد: با اجرای این قانون اکنون توجه به این حوزه ایجاد شده‌ و مشوق‌هایی برای فرزندآوری در نظر گرفته شده‌است.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های مختلف گیلان باید متناسب با شرایط جمعیتی خود جلسات عملیاتی برگزار کنند، اضافه کرد: جلسات جوانی جمعیت در مرکز گیلان و شهرستان های استان باید کاربردی و عملیاتی باشد از اینرو ضروری است تا فرمانداران و مسئولان ذیربط به این مهم توجه جدی داشته باشند.

اقدمات انجام شده در اجرای قانون جوانی جمعیت مرتب رصد شود

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اقدمات انجام شده در اجرای قانون جوانی جمعیت در استان باید مرتب رصد شود، خاطر نشان کرد: کارهای انجام شده در حوزه مسکن، شغل و فرزندآوری از جمله مواردی است که باید گزارش های مقایسه‌ای آن هم ارائه شود.
عباسی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه های مختلف برای فرزندآوری اظهار کرد: فضای جامعه باید به سمت ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت برود و شهرداری ها برای تبلیغات محیطی اقدام کنند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در موضوع جلوگیری از سقط جنین نیز باید نظارت بیشتری صورت گیرد و مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها برای خودداری از این امر ارایه شود، خاطر نشان کرد: جلوی راه های موجب اختلال در نسل، جمعیت و کانون گرم خانواده هم باید گرفته شود.

مراکز آموزشی بلااستفاده نباید محلی برای فعالیت کمپ‌ها باشد

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حریق جمعه گذشته در کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود و ابزار تاسف از این حادثه اظهار کرد: شهرداری‌های استان باید برای معتادان متجاهر مکانی را در نظربگیرند ضمن اینکه معتادان خودمعرف در صورت درمان سرپایی، نیاز به بستری در کمپ ندارند.
عباسی با تاکید بر اینکه مراکز آموزشی بلااستفاده نباید محلی برای فعالیت کمپ ها باشد، اضافه کرد: این موضوع مهم مصوبه سه شورا اعم از شورای تامین، آموزش و پرورش و هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: ارزیابی دستگاه های استانی و شهرستانی باید از طریق میزان موالید و فرزندآوری سنجیده شود از اینرو این مهم مورد توجه فرمانداران باشد.
زهرا یعقوب نژاد اظهار کرد: موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه ۱۴۰۲ به دستگاه های اجرایی گیلان ابلاغ شد که گزارش این مهم هر سه ماه از دستگاه ها دریافت می شود.
وی خاطر نشان کرد: برخی از خانواده از مشوق های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای فرزندآوری آگاهی ندارند که باید برای خانواده های اطلاع رسانی شود.
در این جلسه تعدادی از فرمانداران و مسئولان عضو ستاد جوانی جمعیت و خانواد استان گیلان به بیان اقدامات خود در موضوع قانون جوانی جمعیت و خانواده پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.