کد خبر : 17874
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:مسائل فرهنگی استان،نیازمند بازنگری در برخی حوزه‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:مسائل فرهنگی استان،نیازمند بازنگری در برخی حوزه‌ها است
طاهری:بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان است.

به گزارش پویشگران گیل:
امیر حسین طاهری،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با حضور در کتابخانه مرکزی رشت با یاسر تقوی،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دیدار نمود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این دیدار اساس کار و فعالیت‌هایث فرهنگی را بر پایه کار گروهی و تصمیم‌گیری‌های جمعی با نظر و خرد جمعی عنوان و دستگاه‌های هم خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی را در خط مقدم آگاهی بخشی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.
یاسر تقوی با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه‌های عمومی استان گیلان،با بیان اینکه امروز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری و حتی ورود به حوزه کسب و کارهای کوچک خانگی از اصلی ترین کارکردهای این مجموعه فرهنگی هستند بر ضرورت توسعه زیرساخت های کتابخانه در استان تاکید و آن را امری الزامی دانست.
وی همچنین کتابخانه مرکزی رشت را یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی در استان گیلان عنوان کرد که با پیش‌بینی اجرای 50 خدمت کتابخانه ای پیرامون موضوع کتاب و کتابخوانی شاخص‌های مطالعاتی در استان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد، اهمیت و جایگاه این مرکز فرهنگی را بار دیگر یادآور شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین ادامه هم‌افزایی دو مجموعه کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پیشبرد اهداف اصلی فرهنگی مهم و اثربخش عنوان و از آمادگی خود برای هرنوع همکاری در این زمینه خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این دیدار با تشکر از دیدگاه‌های مثبت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و دغدغه مندی وی در موضوعات و مسائل فرهنگی استان،یکی از اصلی‌ترین موضوعات در دست بررسی خود در دوره جدید را رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان از جمله پروژه در دست تکمیل کتابخانه مرکزی رشت عنوان و از رایزنی های اولیه با مسئولیت وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی کشور برای بررسی این موضوع بصورت ویژه خبر داد.
طاهری موضوعات و مسائل فرهنگی استان گیلان را نیازمند بازنگری در برخی حوزه های عنوان کرد و با پراهمیت دانستن برخی از موضوعات،جایگاه کتابخانه‌های عمومی را ویژه و نیازمند توجه بیشتری توصیف کرد.
وی اظهار امیدواری نمود با همکاری و همفکری با دستگاه‌های هم خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخشی از مشکلات اهالی فرهنگ و ادب و هنر در استان رفع و استان گیلان به جایگاه واقعی خود نزدیکتر شود.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد نشست ویژه مدیران کل و معاونین دو دستگاه در هفته آتی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و موضوعات مهم استان در حوزه توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی، رفع موانع موجود در مسیر تحقق اهداف، جذب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث از جمله کتابخانه مرکزی رشت بررسی شود.
بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی رشت با توضیحاتی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص برنامه‌های این مجموعه برای حضور مردم و استفاده از کارکردهای آن پایانبخش این نشست بود.
در این دیدار سجاد ستوده،معاون آموزش، ساماندهی و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج کشور؛مجتبی حاذق،معاون آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور؛ معاونین و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.