کد خبر : 17735
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۰۱

منطقه آزاد انزلی با همکاری کتابخانه‌های عمومی گیلان میزبان برگزاری برنامه‌های هفته کتاب می‌شود

منطقه آزاد انزلی با همکاری کتابخانه‌های عمومی گیلان میزبان برگزاری برنامه‌های هفته کتاب می‌شود
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از آمادگی خود برای میزبانی برنامه های فرهنگی گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار می شود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در دیدار با علی مطهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تجربه موفق همکاری‌های دو جانبه کتابخانه‌های عمومی و منطقه آزاد انزلی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های مطالعاتی در منطقه آزاد و راه اندازی نخستین کتابخانه عمومی سیار در استان گیلان را از نتایج و ثمرات مثبت این هم افزایی ها عنوان نمود.
یاسر تقوی با بیان اینکه توسعه امر کتاب و کتابخوانی به تنهایی با نقش آفرینی یک دستگاه فرهنگی میسر و امکانپذیر نخواهد بود، حضور و کمک دستگاه‌های متعدد از جمله دستگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی و مردم نهاد در این حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت موضوع کتاب از منظر رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان در این خصوص از آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برای میزبانی از هر نوع پیشنهاد برای اعتلای موضوع کتاب در گیلان خبر داد.
تقوی همچنین توسعه زیرساخت های مطالعاتی در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان گیلان را از اولویت های اصلی و مهم مجموعه خود برشمرد و با اذعان به تلاش‌های فراوان دست اندرکاران و متولیان امر برای رسیدن به اهداف چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی کشور، این تلاش‌ها را ناکافی و نیازمند جدیت بیشتری برای رسیدن به اهداف مورد نظر دانست.
وی در ادامه با پیشنهاد اجرای برنامه‌های مشترک به میزبانی منطقه آزاد انزلی، هفته کتاب را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات فرهنگی و برگزاری نشست‌ها و محافل ادبی با محوریت و موضوع کتاب با حضور چهره‌های شناخته شده این حوزه عنوان نمود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار پیوست فرهنگی اقدامات سازمان خود را از مهمترین اولویت‌های مسئولین این مجموعه برشمرد و با استقبال از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از آمادگی خود برای هر نوع همکاری با موضوع کتاب و کتابخوانی خبر داد.
علی مطهری همچنین اظهار امیدواری کرد با توسعه همکاری های مشترک در منطقه آزاد انزلی مردم از مزیت‌های فراوان فرهنگی آن بهره مند شده و کتاب و کتابخوانی را در بیش از گذشته در سبد فرهنگی خود قرار دهند.
وی پس از این دیدار با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از بخش های مختلف کتابخانه‌های مرکزی رشت بازدید و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات و برنامه‌های متنوع این مرکز فرهنگی در آینده قرار گرفت.
گفتنی است ایجاد نخستین کتابخانه سیار استان گیلان در منطقه آزاد انزلی جهت رفع نیازهای اطلاعاتی مردم روستاهای این منطقه، راه اندازی کتابخانه عمومی ولایت در فاز گردشگری سازمان، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری نشست های متعدد کتاب خوان و محافل رونمایی کتاب و ده ها برنامه فرهنگی دیگر از اقدامات مشترک فرهنگی کتابخانه های عمومی و سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است.
در این نشست ،محمود محمدی، معاون اداری و مالی و زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه‌های و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و رامین مقدم، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.