کد خبر : 17637
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

آمادگی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای میزبانی از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی

آمادگی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای میزبانی از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی
تقوی:یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی کتابخانه ای در استان گیلان اتمام کتابخانه مرکزی رشت است.

به گزارش پویشگران گیل:
یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در قرارگاه جهاد سازندگی استان با سرهنگ احمد ابراهیمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان دیدار و گفتگو کرد.

یاسر تقوی در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، یکی از مهمترین عوامل موثر در پویایی بیشتر این فعالیت‌ها را توسعه فضاهای مطالعاتی در استان برشمرد و یکی از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی را توسعه زیرساخت‌های کتابخانه ای برشمرد.
تقوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای رشد شاخص‌های مطالعاتی از جمله عضو، امانت کتاب، منابع کتابخانه ای و فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌ها به دنبال خواهد داشت، از اجرای 12 پروژه عمرانی با پیشرفت 20 تا 95 درصدی در نقاط مختلف استان گیلان خبرداد.
وی همچنین یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی کتابخانه ای در استان گیلان را کتابخانه مرکزی رشت عنوان کرد و با بیان اینکه در صورت بهره برداری کامل از این پروژه مهم بخش اعظمی از مشکلات در این حوزه رفع خواهد شد،بر ضرورت ایفای نقش دستگاه‌های متولی برای اتمام این کتابخانه عمومی بزرگ در شمال کشور تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه صحبت‌های خود، رفع مشکلات کشور بویژه در استان گیلان را نیازمند اقدام جهادی و روحیه خستگی ناپذیری نظیر آنچه در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی محرومیت زدایی از مناطق محروم انجام می‌پذیرد عنوان کرد و از آمادگی مجموعه خود برای حضور و نقش آفرینی گروه‌های جهادی برای احداث، مرمت و رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان خبر داد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر است، اظهار کرد: رفع محرومیت‌زدایی در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد نخست سازمان بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف کشور می‌باشد.
وی با اشاره به ثبت بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در گیلان گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش مهمی در کشور و حل مشکلات جامعه دارند که تاکنون از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده در این استان، ۲ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی مربوط به پایگاه‌ها می‌باشند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از اجرای طرح جهادی جمعه به جمعه در بسیج اقشار بسیج خبر داد و افزود: بر اساس آمار تمامی قشرهای مختلف بسیج دارای گروه‌های جهادی بوده و در بحران‌های مختلف در کنار مردم هستند.
ابراهیمی با اشاره به توزیع یک میلیون بسته معیشتی در گیلان و در مدت زمان سه سال گذشته بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد از بسته‌های معیشتی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که خیرین نقش مهمی در آن داشتند.
وی ورود و ایفای نقش در حوزه های فرهنگی را یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و با اعلام آمادگی حضور اعضا و گروه های جهادی برای احداث، مرمت کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان از پیشنهاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان استقبال کرد.
سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگی موجب پیشگیری از بسیاری آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهد شد.
محمود محمدی،معاون اداری و مالی کتابخانه‌های عمومی استان؛طه نجفی، مسئول امور عمرانی و حسن خوش رفتار، فرمانده بسیج سردار شهید حسین املاکی (بسیج کتابداران استان گیلان) و مسئولین اداری و مالی و امور عمرانی بسیج سازندگی نیز در این دیدار حضور داشتند.

منبع:روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.